با وجودی که در جای جای شهر اصفهان و خیابان های اصلی و تمام محلات شاهد مساجد مختلفی هستیم اما این مساجد تنها به وقت نماز یک تا دو ساعت چراغشان روشن و بعد از آن به خاموشی کامل می روند.
کد خبر: ۴۶۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 16 July 2017
تابناک اصفهان- مساجد که امروز تنها کارکردشان اقامه نماز و گاها چند کار فرهنگی است و این به غیر از کارکردی است که در ایام محرم و صفر برای عزاداری ها دارند و همچنین بعضا مکانی برای برگزاری مجالس ترحیم هستند دیگر هیچ نقش خاصی را ایفا نمیکنند.
احداث مساجد با هزینه های گزاف و انتخاب هیئت امنا و عضویت خیران زیاد برای هر مسجد در حالی است که این مکان ها تنها محلی برای اقامه نماز و امور خرده فرهنگی شده است و این در حالی که بسیار میتوان از ظرفیت مکانی مساجد برای امور مختلف استفاده کرد.
بستن درب مساجد بلافاصله پس از اقامه نماز در حالی است که در فصل تابستان و یا حتی شهروندان اصفهان در مواقعی نیاز به استراحت و استفاده از فضای مساجد برای اقامه نماز خارج از زمان معین دارند و اینکه درب مساجد تنها به دلیل ترس از معتادین بسته شود کمی غیر قابل توجیه است زیرا که تنها با گماشتن یک نگهبان و دربان مسجد میتوان با این مسئله برخورد کرد.
مساجد از قدیم به این صورت بود که باید به شکل شبانه روزی از صبح تا شب باز باشد  وهیچ گاه نباید خانه خدا بسته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار