تابناک: بدنبال اجرای طرح پاک شهر در اصفهان و همدان در سطح کشور، مناطقی به عنوان پایلوت انتخاب شده است که در این مناطق اقدام برای پاک سازی معتادین صورت گرفته است و به معتادینی که ترک کنند وام تخصیص می یابد.
کد خبر: ۴۶۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 17 July 2017
 تابناک اصفهان: مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به انتخاب اصفهان و همدان به‌عنوان پایلوت اجرای طرح "شهر پاک" گفت: با اجرای طرح "شهر پاک" در طول دو سال، دو منطقه آلوده به بزهکاری و مواد مخدر در استان‌های اصفهان و همدان پاکسازی می‌شوند.
 
محسن حجتی درباره اجرای طرح «شهر پاک» در استان اصفهان، اظهار داشت: قرار است طرح "شهر پاک" در دو منطقه فوق‌العاده آلوده به مواد مخدر در کشور اجرایی ‌شود، یکی از این مناطق منطقه محروم "نیرانگان" در شهرستان فلاورجان و منطقه دیگر در استان همدان قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این طرح قرار است که در طول روندی دو ساله این دو منطقه آلوده به بزهکاری پاک‌سازی و سپس این طرح در تمامی کشور پیاده‌سازی شود.
 
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با تأکید بر اینکه سکان‌دار اصلی اجرای طرح "شهر پاک" بسیج جامعه پزشکی است، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان همچنین بهزیستی این فعالیت را در چند ماه گذشته آغاز کرده است.
 
وی گفت: روسای این طرح استانداران اصفهان و همدان هستند اما سایر مسئولان این دو استان از جمله بسیج سازندگی، در موضوع اشتغال‌زایی و کارهای زودبازده، تخصیص وام به معتادانی که ترک کرده‌اند و یا حمایت از کشاورزان مشارکت دارند.

حجتی خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل بهزیستی و کمپ‌های خصوصی، معتادان را رایگان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می‌کنیم و در این باره پزشکان بسیج جامعه پزشکی که کمپ ترک اعتیاد دارند به کمک خواهند آمد.
 
وی در ادامه افزود: مشاوره‌های خانواده ویژه این منطقه در اصفهان، از صبح تا ظهر به افراد کمک خواهند کرد؛ به این شکل که با خانواده‌ها صحبت کرده و مهارت‌های زندگی را به آنان آموزش می‌دهند.
 
مسئول بسیج جامعه پزشکی اصفهان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا هر 3 ماه یک بار اکیپ‌های تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی را به منطقه "نیرانگان" اعزام کنیم، گفت: در این راستا بیماران را به پزشکانی که رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند ارجاع خواهیم داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار