تابناک: اگر بخواهیم از زبان غیررسمی و شنیده ها در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین بگذریم، آمار رسمی در خصوص ازدواج دختران کم سن و سال در اصفهان چندان هم خوشایند نیست و خبر از گسترش زیرپوستی این مشکل اجتماعی می دهد.
کد خبر: ۴۶۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 17 July 2017
تابناک اصفهان: اگر بخواهیم از زبان غیررسمی و شنیده ها در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین بگذریم، آمار رسمی در خصوص ازدواج دختران کم سن و سال در اصفهان چندان هم خوشایند نیست و خبر از گسترش زیرپوستی این مشکل اجتماعی می دهد.
 
هرچند ازدواج به ذاته یکی از فرآیند های زندگی و یک قرارداد شرعی، اخلاقی و قانونی در همه جوامع به شمار می رود اما اگر شرایط و پیش نیاز های آن خارج از عرف و قانون و اخلاق قرار گیرد می تواند، نشانه های بروز معضلات اجتماعی باشد.
 
ازدواج 533 دختر زیر 14 سال طی هشت ماه سال 95 در استان اصفهان، نشان می دهد این مسئله نه تنها در شهرهای مرزی بلکه در استان های به ظاهر برخوردار مانند اصفهان هم با آمار رسمی و مستدل وجود دارد.
 
 هرچند از منظر قانون ثبت چنین ازدواج هایی غیرقانونی است اما حرف های معاون امور زنان ریاست جمهوری حاکی از ثبت ازدواج در سنین پایین و تداوم این وضعیت در کشور است.
 
 شهیندخت مولاوردی در خصوص ازدواج کودکان، گفت: موضوع ازدواج کودکان را از طریق مجلس پیگیر هستیم و تاکنون هم اقدامات خوبی صورت گرفته، مجموعه گزارش‌ها و گزارش نشست با کمیسیون حقوق بشر اسلامی هم در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته تا به صورت مشارکتی مسئله را حل و فصل کنیم.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: موضوع کاهش سن ازدواج یکی از وجوه این مسئله بوده که یک بار هم در گذشته اتفاق افتاده اما منع ازدواج‌ زیر سنین قانونی دیگر وجه مورد نظر نمایندگان و معاونت زنان ریاست‌جمهوری است، در حال حاضر سن 13 سالگی برای دختران سن قانونی ازدواج است اما آمار و شواهد نشان از ازدواج زیر این سنین و ثبت آنها دارد.

وی افزود: آمار دقیق در اختیار نداریم، هرچند درخواست شده و نامه‌ای از طرف وزارت دادگستری به مرجع ملی حقوق کودک ارجاع برای شفافیت این موضوع ارایه شده، در حقیقت آمار دقیقی در دست نیست چون در اکثر موارد به دلیل عدم ثبت در دفاتر رسمی اعلام نمی‌شود.

معاون امور زنان ریاست جمهوری یادآور شد: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داده است، ما نیز به عنوان معاونت زنان دولت همراهی و مشارکت لازم را برای به نتیجه رسیدن مسئله خواهیم داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار