تابناک: پزشکان را یکی از اصنافی میتوان دانست که در شهرهای بزرگ به ویژه تهران جزو لیست فرار مالیاتی قرار گرفته اند و هنوز وصول درآمد از محل پرداخت مالیات پزشکان به استاندارد مورد نیاز نرسیده است.
کد خبر: ۴۶۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 17 July 2017

تابناک اصفهان: فرار مالیاتی یکی ازمشکلات سازمان مالیاتی برای افزایش درآمدها بوده است به گونه ای که با قرار دادن مشوق های مالیاتی باز هم درصد فرار مالیاتی در کشور بالاتر از حد انتظار است و این مسئله در برخی صنوف و مشاغل بیش از سایرین به چشم می خورد.

پزشکان را یکی از اصنافی میتوان دانست که در شهرهای بزرگ به ویژه تهران جزو لیست فرار مالیاتی قرار گرفته اند و هنوز وصول درآمد از محل پرداخت مالیات پزشکان به استاندارد مورد نیاز نرسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره فرار مالیاتی پزشکان در چند سال اخیر، افزود: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد مردم بیمه هستند لذا میزان مراجعه به هر پزشکی بر حسب برگ بیمه مشخص است و به همین جهت پزشک نمی تواند نسبت به پرداخت مالیات کم کاری کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور معمول میزان مراجعه به پزشک را می توان مورد بررسی قرار داد که چند بیمار به صورت آزاد از خدمات پزشک بهره مند شده اند و چند بیمار از خدمات بیمه بهره مند بوده است لذا به نظر می رسد فرار مالیاتی پزشکان به نحوی که عنوان می شود صحیح نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عمدتا فرار مالیاتی پزشکان در شهرهای بزرگ مانند تهران رخ می دهد، تاکید کرد: فرار مالیاتی در شهرهای کوچک کمتر اتفاق می افتد و اغلب در شهرهای بزرگ شاهد برخی فرارهای مالیاتی از سوی پزشکان هستیم.

وی یادآور شد: برای رفع فرار مالیاتی پزشکان باید نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی همکاری کرده و مانع فرار مالیاتی پزشکان شوند از سویی دیگر وزارت بهداشت نیز باید نظارت های خود را نسبت به این موضوع افزایش دهد.

بنیادی تاکید کرد: گاهی مشاهده می شود که در شهرهای بزرگ برخی پزشکان بدون اخذ پروانه مطب به ارایه خدمت می پردازند که این مهم نقش نظارت ها را پررنگ تر کرده و اگرچه وزارت بهداشت برای کنترل و نظارت های خود از کمبود نیرو برخوردار است اما می طلبد با مدیریتی استراتژیک نظارت همه جانبه بر نحوه فعالیت ها داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره علت فرار مالیاتی پزشکان، گفت: واقعیت آن است که دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد اما یکی از علت ها آن است که عمدتا پزشکان از تبعیض بین سایر صنوف در پرداخت مالیات ناراضی بوده و معتقد به اصلاح این روند هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار