وزیر کشاورزی در مورد احتمال حضور در شهرداری گفت: من کارمند جناب آقای رییس جمهور هستم و با نظر ایشان عمل می‌کنم.
کد خبر: ۴۶۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 19 July 2017
به گزارش تابناک : محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص دلایل افزایش قیمت پیاز و اینکه آیا تغییر میزان تولید و برداشت سبب این تغییرات در قیمت شده است، گفت: برخی بازار سیاه را انداخته‌اند. البته یک مقدار هم تولید کاهش داشته است. با توجه به ورود تولیدات مناطق سرد و معتدل به بازار، در مرداد و شهریور وضع بهبود می‌یابد. 

او در مورد افزایش قیمت‌ مواد غذایی و اینکه سود این افزایش قیمت‌ها به جیب چه کسانی می‌رود، گفت: این سود به جیب دلال‌ها می‌رود این دست ما نیست. بحث تعزیرات و سازمان بازرسی است. مردم ما به تازه‌خوری عادت دارند؛ بعضی وقت‌ها با توجه به سرما و گرما در یک منطقه ممکن است تولید تغییراتی را مشاهده کند.

حجتی تاکید کرد: ما در تمام کشور پیاز تولید می‌کنیم. یا در مورد خیار و گوجه همین طور است و در هر فصلی هم ما از جاهای مختلف وارد می‌کنیم. در نتیجه وضعیت اقلیمی تنش‌هایی را ایجاد می‌کند؛ البته گوجه و خیار به سمت گلخانه‌ای شدن رفته و چهار فصل شده است.

او در واکنش به این سوال که برخی می‌گویند خسارت خشکسالی به کشاورزان به طور تمام و کمال پرداخت نشده نیز گفت: آنهایی که بیمه بوده‌اند ممکن است به خاطر تخصیص منابعی که سازمان مدیریت برنامه می‌دهد باشد یا مشکلات خزانه دیر و زود شود؛ اما آنهایی که بیمه نیستند و از طریق ستاد حوادث وضعیت شان دنبال می‌شود، گردش کار خود را دارد.

حجتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده، در صورتی که منابع دولت کشش چنین پرداختی ندارد. این‌ها زیر نظر سازمان استاندارد بررسی می‌شود و به وزارت کشور منتقل می‌شود و در دولت تصویب می‌شود.

او در مورد احتمال حضور در شهرداری و اینکه گفته شده در گفت‌وگو با حسن رسولی خواسته اسمش مطرح نشود، گفت: امروز من وزیر جهاد کشاورزی هستم؛ اینکه در آینده کجا باشم به رییس جمهور مرتبط است. در مورد شهرداری بعضی دوستان به ما لطف داشتند و اسم من را مطرح کردند؛ اگر روزی هم دوستان علاقه داشتند من به آنجا منتقل شوم در ‌‌نهایت من کارمند جناب آقای رییس‌جمهور هستم و با نظر ایشان عمل می‌کنم.





منبع : ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار