لاغری شاید برای شما هم یکی از کارهای مشکل باشد ولی نگران نباشید در این این مقاله به شما چند ترفند را معرفی می کنیم که می تواند در لاغری شما موثر باشد.
کد خبر: ۴۶۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 19 July 2017

به گزارش تابناک  : تحقیقات جدید نشان داده است که تمیز نگه داشتن خانه می‌تواند در لاغر شدن افراد کمک کند؛ البته یکسره سرپا بودن برای تمیز‌ کردن آن دلیل لاغری نیست. محققان انجمن آمریكایی شیمی دریافتند كه گردوغبار خانگی، دارای تركیباتی است كه به آن EDC می‌گویند و كار آنها ایجاد اختلال در مواد‌شیمیایی غدد درون‌ریز است؛ در نتیجه سلول‌های چربی تری‌گلیسیرید بیشتری كه نوع دیگری از چربی است را جذب می‌كند. این مطالعه در مورد 11 خانواده در كارولینای شمالی انجام شده است و نتایج 7نمونه از این 11خانوار نشان داد كه گردوغبار خانه باعث تجمیع گلیسیرید در خون می‌شود. EDC به‌طور معمول در كالاهای مصرفی یافت می‌شود و به‌راحتی می‌تواند خود را میان گردوغبار خانه پنهان كند و از طریق استنشاق، مواد خوراكی یا از طریق پوست در بدن جذب شود.

طبق آمارهای آژانس محافظت محیطی آمریكا، كودكان هر روز 50میلی‌‌گرم گرد و غبار خانه مصرف می‌كنند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن خانه می‌تواند در لاغر شدنتان مؤثر باشد. علاوه بر این چند روش دیگر نیز پیشنهاد می‌شود:

 

برای لاغر شدن یك آینه به دیوار آشپزخانه‌تان نصب كنید

براساس تحقیقی كه در نشریه تحقیقات مصرف‌كننده آمده نصب یك آینه در جایی كه در آن غذا می‌خورید، می‌تواند در كاهش وزن مؤثر باشد. روانشناسان غذا مدعی هستند كه نگاه كردن به چیزی كه می‌خورید یكی از معدود تغییرات كوچكی است كه می‌تواند مانع از اضافه وزن در شما شود.

 

برای لاغر شدن چراغ‌ها را برای خواب خاموش كنید

بیدار ماندن تا دیروقت می‌تواند وزن بدن را افزایش دهد. تحقیقات زیادی نشان داده است كه روشن نگه داشتن چراغ طی شب در عادات خوردن افراد تغییر ایجاد می‌كند. متابولیسم بدن در هنگام شب در كمترین حد خود  قرار دارد؛ بنابراین بدن وعده‌های غذایی دیرهنگام را پردازش نمی‌كند و در وعده‌های طی روز نیز اختلال ایجاد می‌كند. بهتر است شام خود را زود بخورید و چراغ‌ها را زود خاموش كنید.

 

برای لاغر شدن صبحانه شكلات بخورید

مطالعات پروفسور دانیل جاكوبوویچ نشان می‌دهد كه خوردن كیك شكلاتی در وعده صبح باعث كاهش وزن می‌شود؛ چرا كه صبح بهترین زمان برای راه‌ انداختن متابولیسم بدن است تا برای تمام روز  سوخت‌وساز انجام شود. خوردن شكلات همچنین مانع از تمایل افراد به خوردن شیرینی در طول روز می‌شود.

 

برای لاغر شدن روغن زیتون، موز یا سیب بو كنید

مركز تحقیقات شیمی مواد غذایی آلمان نشان داده است كه بو كردن روغن زیتون خالص می‌تواند احساس سیری به افراد القا كند. تحقیقی دیگر نشان داده است كه افرادی كه موز یا سیب سبز بو كرده‌اند وزن بیشتری نسبت به دیگران كم كرده‌اند.

 

برای لاغر شدن دمای محیط را كم كنید

این پیشنهاد اگر چه در زمستان چندان جالب به‌ نظر نمی‌رسد اما كم كردن دمای محیط می‌تواند در كمتر خوردن مؤثر باشد. تحقیقات منتشر شده در نشریه دیابت نشان می‌دهد دمای سرد‌تر باعث افزایش میزان ذخایر چربی قهوه‌ای در بدن می‌شود كه این نوع از چربی باعث گرم شدن بدن می‌شود. تحقیقات نشان داده است كسانی كه در دمای 18.8درجه سانتی‌گراد یا كمتر می‌خوابند دوبرابر وزن كم می‌كنند.

 

برای لاغر شدن دیوارها را آبی كنید

اگر به رنگ رستوران‌های فست‌فود معروف مثل مك‌دونالد و برگركینگ و... نگاه كنید، متوجه می‌شوید كه رنگ در و دیوار آنها زرد، نارنجی و قرمز است. ثابت شده است كه این رنگ‌ها باعث ایجاد حس گرسنگی می‌شود.  اما رنگ آبی دقیقا تأثیر متفاوتی دارد. دست‌اندركاران یك نشریه دكوراسیون داخلی متوجه شدند كه مراجعان بوفه‌های غذا، كمتر سر میز غذایی می‌روند كه  رنگ آبی دارد. خریدن بشقاب‌ و دستمال سفره آبی نیز به‌صورت ناخودآگاه باعث نابودی احساس گرسنگی در شما می‌شود.

 

برای لاغر شدن آفتاب بگیرید

بیولوژیست‌ها متوجه شده‌اند كه تابش كم آفتاب به بدن در قابلیت شما در كاهش وزن مؤثر است. دكتر میشل زمل از انستیتو تغذیه دانشگاه تنسی، بعد از تحقیق توضیح داد كه سطح ویتامین D در بدن افراد باعث افزایش سطح هورمون كلیستول می‌شود. كاركرد این هورمون حفظ چربی در بدن است. همچنین ویتامین D باعث كاهش ترشح هورمون استرس كورتیزول می‌شود؛ كورتیزول از عوامل اصلی تجمع چربی در بدن است.

 

برای لاغر شدن در اتاق خواب هیچ صفحه نمایشی را با خود نبرید

یك ترفند رایج برای حل مشكلات خوابیدن حذف تبلت، كامپیوتر و موبایل از رختخواب است. كودكانی كه در اتاق خواب هرگونه ابزار تكنولوژی داشته باشند، به مرور و با افزایش سن چاق‌تر می‌شوند. كمبود خواب ناشی از سبك زندگی نادرست، باعث می‌شود جوانان 1/47 برابر بیشتر از كسانی كه دستگاهی در اتاق خواب ندارند با اضافه وزن مواجه باشند. این رقم در برابر كسانی كه 3دستگاه دارند به 2/57 برابر افزایش می‌یابد.

 

برای لاغر شدن هنگام غذا خوردن موسیقی آرام گوش دهید

یكی از روش‌هایی كه باعث می‌شود افراد آرام غذا بجوند و در نتیجه زودتر پیام‌های سیری منتقل شود، شنیدن موسیقی ملایم است.


منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها: کاهش وزن ، روغن زیتون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار