اصفهان که با چهار چرخ تولید ، اشتغال و صادرات و گردشگری می چرخید امروز نه تولیدی دارد که به صنایع پربارش وابسته بود و نه اشتغالش پا برجا است که به تولید و خود کفایی آن وابسته بود و صادراتش لنگ شد چون تولید و اشتغال را ندارد و هم اکنون تنها حاله ای از گردشگری برایش مانده است که آن هم زیر سوال است.
کد خبر: ۴۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 22 July 2017
تابناک اصفهان- اصفهان یکی یکی صادراتش را از دست داده و امروز صادرات فرش و صنایع دستی استان 25 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
استاندار اصفهان گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری صادرات  صنایع دستی و فرش استان نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است و  کاهش رتبه صادراتی استان در جدول استان ها  در دست بررسی است.
رسول زرگرپور افزود: کاهش صادرات این بخش در افزایش نرخ بیکاری  تاثیر ویژه ایی دارد و شورای گفتگو نسبت به مسایل و مشکلات این بخش جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرده است .
وی به مساله مطالبه حقوق گمرک و عوارض واردات از فرش های  مرجوعی صادرکننده اشاره کرد و گفت: با همکاری کمرگ و سازمان صنعت ،معدن و تجارت این مساله به زودی برای تسهیل صادرات فرش دستباف استان برطرف می شود.
زرگرپور تاکید کرد: قوانین و مقررات در راستای حل مسایل و مشکلات است و هرجایی که قانون مشکل ایجاد می کند باید ازطریق مجلس آنرا اصلاح کرد.
استاندار اصفهان از اتاق بازرگانی، گمرک، تشکل های صادراتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که نسبت به کاهش معنا دار صادرات کالا و خدمات استان اصفهان حساس باشند و خواستار پیگیری علل این کاهش باشند.
وی خاطر نشان کرد: فرش به عنوان یک بخش اقتصادی مهم در بین طبقات محروم جامعه شناخته می شود و زمینه سازی تولید و صادرات آن می تواند کمک بزرگی به مردم باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی منطقه علمی و فناوری را نقطه عطفی برای توسعه استان دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه پایدار کشور بویژه استان اصفهان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار