معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به زودی از دوچرخه مخصوص بانوان رونمایی می‌شود. این دوچرخه را جمعی از طراحان صنعتی گرافیست‌ها و فعالان این حوزه طراحی کردند گرچه مشکل باید کلی‌تر حل شده و نگاه اجتماعی تغییر کند.
کد خبر: ۴۶۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 24 July 2017
به گزارش تابناک : علیرضا صلواتی صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایش‌های عبور مترو تنها ارتعاشی نیست. با همکاری دانشگاه علم و صنعت علمکرد بالشتک‌های ضد ارتعاش بررسی شده است و خوشبختانه میزان لرزش با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد در بحث مترو همکاری شهرداری و میراث فرهنگی بی نظیر است و هر دو نگران هویت اصفهان هستند.

وی ادامه داد: البته همه نگرانی‌های شهرداری اصفهان در رابطه با تاثیرات مترو لرزشی نیست به همین خاطر پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی زیست محیطی در حال تدوین است و تلاش می‌کنیم از معضلاتی که مترو تهران تجربه کرده پیشگیری کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اظهار نظرات چند روز گذشته رییس پلیس اصفهان ادامه داد: اگرچه رسانه‌ها، مخالفت پلیس را برجسته کرده بودند اما در متن مصاحبه امیدهای بسیاری به چشم می‌خورد خوشبختانه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. شهرداری زیرساخت‌ها را آماده می‌کند اما نهایتاً مردم باید پذیرش اجتماعی این موضوع را کسب کنند.

صلواتی گفت: به زودی دوچرخه مخصوص بانوان که برای اولین بار به همت شهرداری اصفهان طراحی شده است رونمایی می‌شود. اما معتقد هستیم مشکل باید ریشه‌ای‌تر برطرف شود و نگاه اجتماعی به این موضوع باید تغییر کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: متاسفانه 50 درصد سهم سفرهای شهری با خودرو شخصی انجام می‌شود. این در حالی است که این سهم در دهه 70 معادل 25 درصد بوده است. قیمت خودرو، قیمت سوخت، معاینه فنی و موتور سیکلت ها از جمله مواردی هستند که از پایتخت به اصفهان تحمیل می‌شوند.

صلواتی با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل شخصی و عمومی باید جابجا شود، گفت: تا سال 1400 باید سهم حمل و نقل عمومی به 55 درصد برسد به همین خاطر بعد از بررسی 12 کلان‌شهر جهان از جمله پاریس، ژوهانسبورگ، بانکوک و دیگر شهرهای موفق تصمیم گرفتیم در چهار حوزه اصلی حمل و نقل پاک، حمل ونقل هوشمند، حمل ونقل عمومی و فرهنگ شهروندی فعالیت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های دوچرخه ادامه داد: امروز 50 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر وجود دارد که خدمات فنی رایگان نیز ارائه می‌کنند. 25 درصد به تراکنش‌های دوچرخه در این ایستگاه‌ها اضافه شده است. سال گذشته در اجرای مسیرهای دوچرخه سرعت کمی داشتیم اما در سال جاری با سرعتی مضاعف به سمت 100 کیلومتر مسیر مصوب حرکت خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تولید موتورسیلکت های برقی آغاز شده و به زودی با قیمت تمام شده 6 تا 7 میلیون تومان، خدمات شارژ رایگان در 50 ایستگاه، 1.5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دولتی در قالب یک طرح پنج هزار موتور سیلکت پیش فروش می‌شود.

صلواتی با اشاره به موفقیت طرح فروش بفرمایید دوچرخه ادامه داد: از ابتدای این طرح حدود 12 میلیارد تومان دوچرخه به فروش رفته است و بعد از این استقبال بی نظیر تا پایان تابستان این طرح با تمرکز بر نهادهای دولتی ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه نهادهای تصمیم گیری در شهر بسیار زیاد است و باید برای هر اقدام از مراجع متعدد، مجوزهای بسیاری اخذ کنیم و همین مسئله موجب کاهش سرعت معاونت‌های شهرداری در دستیابی به اهدافشان می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: یک میلیون خودرو در مقابل دو میلیون جمعیت آمار نگران کننده‌ای است و نشان از نرخ بالای مالکیت خودرو می‌دهد امیدوار هستیم هر مدیری که به این معاونت می‌آید سیاست‌های موجود را ادامه دهد.

صلواتی گفت: در حال رایزنی هستیم که اصفهان کارت‌ها بتوانند در مواقع ضروری به شهروندان به اندازه یک یا دو سفر شهری با حمل و نقل عمومی قرض بدهد. به این معنی که اگر شهروندی موجودی اصفهان کارتش صفر شده بود بتواند یک یا دو سفر از حمل و نقل عمومی استفاده کند.

وی اضافه کرد: سهم منابع آلاینده در هیچ کلان‌شهری به جز تهران بررسی نشده است و همه آمارها تنها متعلق به تهران است؛ با قراردادهایی که به ارزش یک میلیارد تومان با دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان منعقد شده است قرار است سهم آلاینده‌ها در هوای این کلان‌شهر بررسی شود. به اعتقاد ما خودروها و صنایع هر دو مقصر هستند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های پیش آمده با تاکسی‌های آنلاین گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که مشاغل در حال تغییر است. خواه ناخواه با دنیا همراه هستیم، مطالبه امروز شهروندان بسیار سطح بالایی دارد بنابراین تاکسی‌های آنلاین نیز اجتناب ناپذیر هستند اما باید آسیب‌های آن‌ها را به حداقل برسانیم؛ همچنین به تاکسی‌های آنلاین به دید تهدید نگاه نمی‌کنیم.

صلواتی ادامه داد: خط یک مترو تا آخر هفته در کل طول مسیر مسافرگیری خواهد داشت و تا پایان سال همه ایستگاه‌های این خط به بهره برداری می‌رسد. خطوط 2 و 3 انتظار می‌رود با توجه به تجربه خط یک بیش از پنج سال زمان نبرد.

وی ادامه داد: در بحث تراموا اولویت استفاده از سرمایه خارجی است و شرکت‌هایی از چین، ایتالیا، فرانسه و ایران مشخصات خود را ارائه دادند و به زودی تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد. همچنین در رابطه با اتوبوس‌های تندرو 12 خط طراحی شده، 2 خط فعال است، خط 3 تا هفته بعد به بهره بردای می‌رسد و مقدمات خطوط بعدی در حال انجام است. تا پایان سال 8 خط اتوبوس تندرو حلقه اصلی این سامانه را شکل خواهند داد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به قرارداد 500 اتوبوس جدید عنوان کرد: 30 دستگاه در فروردین ماه وارد سامانه شد، 100 دستگاه تا شهریورماه و تا پایان سال هر ماه 30 الی 40 دستگاه به ناوگان اضافه می‌شود که با توجه به فیلترهایDPF  استاندارد این اتوبوس‌ها در حد یورو 6 خواهد بود.

صلواتی گفت: در سال نود و سه 140 دوربین در سطح شهر فعال بود که امروز این عدد به 750 دوربین رسیده است و تا پایان سال به 1300 دوربین خواهد رسید و چتر قانون کاملا بر سر ترافیک اصفهان سایه افکنده است.

وی افزود: تا آخر سال 5 خودروی هوشمند برای اعمال قانون خودروهای متخلف به خصوص در بحث پارک دوبله و غیر مجاز وارد شهر اصفهان خواهند شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تغییر مدیریت در شهرداری اصفهان گفت: بنای خداحافظی ندارم اما تغییر مدیریت انکار ناپذیر است. هنوز با شورای جدید جلسه‌ای نداشتم اما خوشبختانه نگاه این شورا از ما بلندتر است و این شورا را فرصتی برای اصفهان می دانم. حرکت رو به جلوی اصفهان بازگشت ناپذیر است.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار