نشست نقد و بررسی مستند «انتهای خیابان پاستور» به کارگردانی محسن خان جهانی و جعفر محمدی در کافه نقد اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 24 July 2017
به گزارش تابناک : در نشست نقد و بررسی مستند «انتهای خیابان پاستور» در کافه نقد اصفهان مطرح شد که «این مستند به خاطر این ساخته شد که مردم آینده را ببینند چون تاریخ تکرار می‌شود و متأسفانه مردم ایران هم حافظه تاریخی خوبی ندارند.»

محسن خان جهانی کارگردان مستند «انتهای خیابان پاستور» که درباره‌ی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 است، درباره‌ی اینکه آیا از انتخابات سال 96 هم مستند ساخته است،گفت: تلاش کردیم اما در انتخابات 96، دو کاندیدا اجازه نمی‌دادند که از نشست‌ها و ستادهایشان فیلمبرداری شود اما اگر فیلم‌های این دو کاندیدا به دست تیم ما برسد، سند تاریخی انتخابات 96 منتشر می‌شود.

محسن خان جهانی با اشاره به محفوظ دانستن حق سازندگان مستندهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات 92 در مستند «انتهای خیابان پاستور» اظهار کرد: برای اینکه حق سازنده‌های مستندهای تبلیغاتی کاندیداها ضایع نشود، همه جا با آرم شبکه‌های سیما از این مستندها استفاده شد.

وی سبک مستند " انتهای خیابان پاستور" را گزارشی دانست و تصریح کرد: مستندهای گزارشی بدون خط جلو می‌رود و بعد از کنار هم قرار دادن این اتفاقات و گزارش‌ها مستند ساخته می‌شود.

این مستندساز با اشاره به تدوین 33 روزه این مستند، افزود: این مستند تا جایی به نامزدها نزدیک شده بود که در نهایت تا پشت میز رئیس‌جمهور در کنار منتخب نهایی رفت. 

خان جهانی تصریح کرد: این مستند بعد از 4 سال بدون حذف هیچ پلانی اکران شد، در صورتیکه همان سال 92 برای اکران این مستند برخورد بدی با تیم سازنده کردند. توقیف این مستند دست دولت نبود در واقع افرادی هستند که تعیین می‌کنند مستندها چه زمانی پخش شود!

تهیه کننده مستند " انتهای خیابان پاستور" نیز در این مراسم و در جمع نخبگان شهر اصفهان گفت: محسن خان جهانی پیشنهاد این مستند را در دیداری با هزینه بسیار اندک داد اما بعد از پایان مستند این هزینه 9 برابر چیزی بود که او گفته بود!

جعفر محمدی با اشاره به خط داستانی خاص "انتهای پاستور"، افزود: این مستند فیلم‌نامه ندارد و همه تیم سازنده در همه سکانس‌ها بی‌طرف در صحنه حضور داشتند، اما هیچ فردی نمی‌تواند سوگیری نداشته باشد بالاخره هر مستند طعم نویسنده را می‌گیرد.

مردم ایران حافظه تاریخی خوبی ندارند!

وی ادامه داد: همه سیاست‌مداران در دنیا زیبا صحبت می‌کنند اما قرار نیست همه آن‌ها زیبا عمل کنند و به طور قطع روحانی هم آن‌طور که باید زیبا عمل نکرد، اما عملکردش نسبت به دیگران بهتر بوده که توانسته برنده انتخابات باشد.

سردبیر سایت عصر ایران در پاسخ به سوال مخاطبین برنامه که پرسیدند "چرا در مستند تنها از یک کارشناس استفاده شده"، اظهار کرد: حضور زیباکلام در مستند به عنوان کارشناس قسمتی از مستند تبلیغاتی روحانی بود.

محمدی تصریح کرد: این مستند به خاطر این ساخته شد که مردم آینده را ببینند چون تاریخ تکرار می‌شود و متأسفانه مردم ایران هم حافظه تاریخی خوبی ندارند.

مستند "انتهای خیابان پاستور" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن خان جهانی و جعفر محمدی ساخته شده و نگاهی به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و حاشیه‌های آن دارد. همچنین با نامزدهای ریاست جمهوری آن دوره مثل حسن روحانی، علی اکبر ولایتی، محسن رضایی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، محمد غرضی، غلامعلی حداد عادل و محمدرضا عارف همراه می‌شود و سعی در ثبت تصاویر متفاوتی از آن‎ها دارد.

خان جهانی، سال 91 مستند «صندلی شماره 257» را با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی ساخت نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش مستند جشنواره فیلم فجر شد. 






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار