تابناک: کاشی های مسجد امام اصفهان نه بوی قدمت و تاریخی بده بلکه وقتی در صحن و سرای مسجد امام باشی بوی مردگی و خاک خوردگی داربست هایی می دهد که سالهاست بر در و دیوار این مسجد نصب شده است.
کد خبر: ۴۶۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 27 July 2017
تابناک اصفهان: مسجد امام اصفهان که یکی از بناهای تاریخی و اصیل اصفهان است و یکی از مساجد بی نظیر اصفهان به شمار می رود اما داربست های که سالهای سال بر در و دیوار مسجد امام وصل شده است دیگر نه چهره زیبایی به این مسجد بخشیده است و نه کاشی های خاک خورده آن طراوت دارد.
 
این در حالی که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از اجرای ۴۳۰ طرح بزرگ مرمتی در پهنه استان اصفهان در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد.
 
فریدون الهیاری اظهار داشت: بی‌شک توسعه صنعت گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج صنایع‌دستی در ایران زمانی فراهم می‌شود که بتوانیم با استفاده از تخصص جوانان پرشور و عالم، به پیشرفت دست یابیم.
 
وی با اشاره به عزم دولت در راستای حمایت از تشکل‌ها تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با راه‌اندازی خانه تشکل‌های دوستداران میراث فرهنگی تلاش کرده تا با حمایت از احیاء مجدد تشکل‌های که قبلاً به هر دلیل فعالیتشان متوقف شده، تمامی فعالان و دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری، به‌ویژه جوانان را گرد هم آورده و به نتایج مثبتی در راستای توسعه استان اصفهان دست یابیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در سال 1396 عزمی جدی را برای مرمت آثار تاریخی آغاز نموده است، به‌گونه‌ای که در چهارماهه نخست سال 1396 تعداد 430 طرح مرمتی به‌صورت ضربتی در پهنه استان اصفهان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان پس از تهیه و تصویب طرح مرمتی، در حال اجرا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار