گردشگران خارجی که از دیدن اصفهان سیر نمی شدند امروز نبود زیرساخت های خدمات گردشگری در نصف جهان زیر دلشان زده است.
کد خبر: ۴۶۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 27 July 2017
تابناک اصفهان- نبود زیرساخت‌های خدمات گردشگری و نداشتن کنترل دقیق بر کیفیت و قیمت‌گذاری صنایع‌دستی از چالش‌های مهم گردشگری اصفهان است. این موضوع به‌قدری باعث ایجاد نارضایتی گردشگران خارجی شده که کمپین در اصفهان خرید نکنید! در بین گردشگران ایجاد شده است.
نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان از فرودگاه اصفهان به‌عنوان یکی از چالش‌های گردشگری این شهر یاد می‌کند و می‌گوید: علیرغم اینکه فرودگاه اصفهان مهم‌ترین زیرساخت گردشگری خارجی به شمار می‌رود اما هنوز در ظرفیت‌های این فرودگاه مشکل وجود دارد.
علی کرباسی زاده افزود: اقدامات طراحی، مطالعات و پیش‌بینی فاینانس طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان توسط یک شرکت فرانسوی انجام‌شده اما به دلیل مشکلاتی که برای تملک زمین آن بین فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری وجود دارد، چند سالی است زمین‌ها برای آزادسازی طرح توسعه فرودگاه آزادسازی نشده و عملاً فرودگاه اصفهان را در حالت گلوگاهی خود نگه‌داشته است و همچنان این موضوع بزرگ‌ترین چالش زیرساختی گردشگری شهر اصفهان به شمار می‌رود.
وی دیگر چالش گردشگری شهر اصفهان را وضعیت اقامتگاه‌های آن می‌داند و اظهار می‌کند: در اصفهان هتل‌های ۴ و ۵ ستاره به‌اندازه کافی برای اقامت گردشگران خارجی وجود ندارد، در یک فصول خاص چندین برابر حجم ظرفیت اقامت هتل‌ها گردشگر خارجی داریم و از سوی دیگر در چند ماه از سال با ظرفیت‌های خالی هتل‌ها در اصفهان روبه‌رو هستیم که این روند نشان می‌دهد ما ازنظر زیرساختی، برنامه‌ریزی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و برندینگ ضعف داریم.
کرباسی زاده تصریح می‌کند: باید برای توسعه زیرساخت‌های اقامت گردشگران با ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران اقدام شود تا ساخت هتل برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی داشته باشند و سرمایه‌گذاران بتوانند با رغبت در این بخش ورود پیدا کنند.
نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان معتقد است یکی دیگر از مشکلات گردشگری اصفهان نداشتن تقویم و برنامه‌ریزی جامع گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار