با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و هنرمندان استان به همت حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از کتاب «گنگ خواب دیده» مجموعه آثار کاریکاتور سید احسان گنجی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 27 July 2017
به گزارش تابناک : غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه هنرمندان پرتوی از زیبایی الهی را در خود متجلی کردند، گفت: هنر جلوه‌ای از جلوه‌های الهی است که در روح، اندیشه و استعداد انسان‌های خاص وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شعبات گوناگون از جمله شعر، کاریکاتور، تئاتر، کتابت و نوشتن و قلم از جلوه‌های هنرمندی است، افزود: ابعاد زیبایی که ما در نوشتن و کتابت می‌بینیم و موجب می‌شود که اندیشه و تلاش ذهنی یک فرد یک جامعه را متحول کند، از ابعاد بسیار زیبا و روشن و تجلی زیبایی الهی است که به دست یک بشر نخبه و هنرمند به جامعه خود عرضه می‌شود.

زارعی با اشاره به جایگاه هنرمندان در جامعه بیان کرد: خوشبختانه روشنفکران، نخبگان، فرهنگ‌دوستان و همه کسانی که دستی در حوزه فرهنگ دارند به طور قطع می‌دانند جایگاه هنرمندان جایگاه رفیعی بوده و ارزش انسانی و شخصیتی هنرمندان ارزش والایی است و این جایگاه باید پاس داشته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توده‌های جامعه هم باید از این موضوع کاملا مطلع باشند که هنرمندان کسانی هستند که جلوه‌ای از جلوه‌های الهی را با رفتار، عملکرد و اندیشه خود به جامعه خود عرضه کرده و سبب پر شدن خلأهای فرهنگی جامعه ما می‌شوند.

زارعی با بیان اینکه بر اساس آمار بهره هوشی ملت ایران از همه ملت‌های دنیا بالاتر است، تصریح کرد: خوشبختانه بهره هوشی مردم استان ما نیز از متوسط کشور بالاتر بوده و به همین علت در هر زمینه و حوزه‌ای که حضور پیدا کنند می‌توانند به عنوان یک انسان برتر و خلاق و مبتکر و نام‌آور مطرح شوند.

وی ادامه داد: هنرمندان استان به دلیل همین شرایط ذهنی و استعداد ذهنی خود در حوزه‌های مختلف در مقایسه با گروه‌های هنری مختلف در کشور از موقعیت خوبی برخوردار هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در زمینه تحقیق، پژوهش و ورزش نیز استعدادهای خوبی در استان داریم، عنوان کرد: بهره هوشی پایه و اساسی است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف سربلندی و عزت بیشتری را برای استان و نخبگان ما به ارمغان بیاورد پس ما همه مسئولان وظیفه داریم برای قدردانی و شکرگذاری به درگاه خدا به خاطر داشتن این موهبت الهی از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای برای پیشبرد اهداف فرهنگی، توسعه فرهنگی، کمک به اهداف هنر و علم هنر استفاده کرده و قدردان این ظرفیت‌ها باشیم.

زارعی بیان کرد: برگزاری چنین جلساتی مداوم بوده و زمینه گفت‌وگوی رو در روی همیشگی هنرمندان با مسئولان، بخش‌های مختلف، نخبگان و آحاد جامعه فراهم شود تا این استعدادهای خلاق نظرات خود را برای اصلاح امور در اختیار مسئولان قرار دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در چنین جلساتی ما نباید متکلم وحده باشیم بلکه باید بنشینیم نظرات شما را بشنویم و توصیه‌های ارزشمند خود را در اختیار ما بگذارید و ما آن را به نسخه و دستورالعمل و نقشه راه برای توسعه و پیشرفت استان تبدیل کنیم.

زارعی با بیان اینکه هیچ ملت و استانی نمی‌تواند پیشرفت کند مگر با اتکاء به منابع انسانی خود، افزود: امروز اگر در اروپا بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده با یک نگاه اجمالی می‌توانیم پی ببریم که این کشورها با اتکا به منابع انسانی خود رشد کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز این کشورها قدرت اقتصادی دارند این قدرت اقتصادی صرفا با اتکاء به منابع اقتصادی و مالی نبوده است بلکه منابع انسانی ارزشمند خلاق ظرفیت‌های اقتصادی شده و این ظرفیت‌های اقتصادی، مدیون ظرفیت انسانی آنها است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به همین جهت ما باید هنرمندان را در حوزه‌های مختلف مورد مشورت قرار دهیم، برای انجام این کار دو محور مدنظر همه ما باید باشد یکی توجه به زیرساخت‌های فرهنگی برای ریل‌گذاری مناسب به جهت توجه به ظرفیت‌های انسانی و دوم حفظ منزلت و احترام و تکریم این حوزه و این افراد که از استعدادهای خاص و ویژه برخوردار هستند و ما می‌توانیم بسیاری از مسائل خود را در قالب هنر و گفت‌وگوی هنرمندانه پیش ببریم.

زارعی با اشاره به جایگاه کاریکاتور در بیان مسائل جامعه تصریح کرد: جایگاه کاریکاتور جایگاه ویژه‌ای بوده و زبان صریح و ظریفی است که گاها گزنده است اما نجات‌بخش و شفابخش است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های مختلف هنری به جهت تنوع در ارائه مطالب گوناگون و شیوه‌های گوناگون می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه استان و کشور باشد، عنوان کرد: امیدواریم در عمل و در چارچوب تعهدی که نسبت به جامعه هنر و هنرمندان داریم بتوانیم در یک ارتباط صمیمی‌تر، بیشتر و مداوم‌تر با هم تبادل کرده و بیندیشیم و بر اساس این وظیفه آینده‌ای را بسازیم که آن آینده آرمان شما هنرمندان و همه دلسوزان و نخبگان و روشنفکران این جامعه است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه آینده متعلق به کسانی است که امروز ما مسئولیت ساختن آنها را داریم و ما باید برای نسل‌های آینده بستری را فراهم کنیم که بهتر و کامل‌تر از ما بتوانند از حوزه‌های مختلف زندگی بهره‌مند باشند .

زارعی ادامه داد: البته به خاطر شرایط اقتصادی، اقلیمی و مسائل مربوط به حوزه‌های توسعه‌ای، بیشتر نگاه ما در استان معطوف به توسعه‌های عمرانی و زیرساختی بوده و شاید امروز اولویت‌های جامعه ما در این زمینه‌ها بیشتر در فضای افکار عمومی و رسانه‌ها موج می‌زند.

وی بیان کرد: خدا را شکرگذار هستیم که در پنج سال گذشته با تأیید آمار و مستندات واضح، رتبه استان در حوزه توسعه و پیشرفت از آخرین رده جدول به سمت میانه‌های جدول در حال حرکت بوده و این به این معنا است که تلاش کردیم تا کلمه محرومیت که به دلیل سبقه فرهنگی بالا و باورهای فرهنگی غنی مردم ما کلمه زشت، پدیده نامیمون و عنوان نامبارکی برای مردم، نخبگان و جامعه ما است را در این حوزه بزداییم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش کردیم محرومیت و نگاه کشور و بخش‌های مختف کشور را نسبت به استان تغییر دهیم، زیرا اگر به کشور بگوییم ما محروم هستیم ممکن است با نگاه دیگری به استان ما نگریسته شود، نگاهی از روی دلسوزی‌های از روی عجز و ناتوانی و ما این را نمی‌پذیریم.

زارعی افزود: ظرفیت‌های بالقوه خدادادی که در استان وجود دارد اعم از نیروی انسانی بااستعداد، ظرفیت‌های مختلف طبیعی و خددادادی نباید شرایط ما را در گذشته در این وضع نگه می‌داشت به همین دلیل ناچار شدیم در همه حوزه‌های تلاش‌های گوناگونی انجام دهیم تا جایگاه استان از نظر توسعه و پیشرفت از آخرین ردیف جدول تغییر کند و خوشبختانه مردم در این زمینه شاهد تحولات خوبی در استان هستند.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌ها، مشکلات اقتصادی و تحریم‌های گوناگون، تلاش‌های خوبی صورت گرفت که ما این را در پرتو حمایت شما هنرمندان، رسانه‌ها، نخبگان، اهل فکر و اندیشه برای پیشبرد اهداف این جامعه یک توفیق الهی می‌دانیم.

کتاب «گنگ خواب دیده» مجموعه آثار کاریکاتور هنرمند هم استانی «سید احسان گنجی» است که در شمارگان ۱۱۰۰ جلد و توسط انتشارات سوره مهر به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین انتشاراتی‌های کشور به چاپ رسیده است و ۸۶ اثر کاریکاتور منتخب از این هنرمند در این کتاب ۹۶ صحفه‌ای به چاپ رسیده است.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار