رئیس شورای شهر اصفهان گفت: در جلسه بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تنها راه احیای حوضه زاینده رود، اجرای طرح ۹ ماده ای شناخته شده است، از این رو باید سریعتر این طرح اجرایی شود.
کد خبر: ۴۶۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 29 July 2017
به گزارش تابناک : رضا امینی در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر اصفهان پس از تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به کرامات امام رضا (ع) اظهار کرد: ایشان علم مطلق هستند و با تدبر و تعمق، قرآن کریم را ۳ روز یک بار ختم می کردند.

وی اضافه کرد: ایشان سخن درشت به اطرافیان خود نمیگفتند، همچنین میان کلام هیچ کس صحبت نمی کردند و به حال بیچارگان و درماندگان رسیدگی می کردند و اینها تنها بخشی از صفات اخلاقی ایشان است.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری در ۱۱ مرداد گفت: ایشان در قیام مشروطه نقش موثری داشتند و در مقابل قوانین غرب قد علم کردند و مشروطه مشروعه را ایشان می خواستند.

اجرای طرح ۹ ماده ای تنها راه نجات زاینده رود

امینی در ادامه صحبت های خود با تاکید بر عملی شدن قول رئیس جمهوری مبنی بر جاری بودن آب در حوضه زاینده رود گفت: رئیس جمهور در سفرهای خود به اصفهان این وعده را دادند و با توجه به مشکلات زیست محیطی اصفهان باید این طرح هرچه سریع تر عملی شود.

وی افزود: طبق جلسه ای که پس از بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حوضه زاینده رو صورت گرفت تنها راه احیای این حوضه، اجرای طرح ۹ ماده ای احیا زاینده رود است.

امینی بیان کرد: عمل به این مهم باعث می شود تا ابنیه تاریخی حفظ، محیط زیست اصفهان سالم و رونق و اشتغال به شهر اصفهان بازگردد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به ۹ مرداد سالروز اهدا خون گفت: این نامگذاری به جهت فرهنگ سازی در راستای اهدا خون به افراد نیازمند است و از زمان نامگذاری این روز تاکنون این فرهنگ تاحدودی نهادینه شده است.

استفاده از سیستم مکانیزه شهرسازی منجر به کاهش واسطه گری ها میشود

امینی با اشاره به نصب و راه اندازی سیستم مکانیزه شهرسازی گفت: این سیستم به طور کامل در شهرداری احداث و در تمامی مناطق اجرا شده است؛ استفاده از این سیستم باعث کاهش واسطه گری و سفرهای درون شهری می شود.

وی با اشاره به بهره برداری از مجتمع نگین شهر گفت: این مکان که با حضور رئیس بنیاد مستضعفین بهره برداری شد با جذب سرمایه گذار خصوصی و استفاده از معماری ایرانی اسلامی بنا شده است. همچنین با کمک بنیاد مستضعفین و شهرداری اصفهان قرار است پروژه پارک شرق اصفهان راه اندازی شود.

امینی با اشاره به تست ارتعاش فاز سوم خط اول قطار شهری که با موفقیت هم همراه بود گفت: امید است ساخت این خط به زودی به اتمام برسد، همچنین دولت ۴۰۰ میلیون یورو فاینانس خارجی و شهرداری هم به کمک شرکت شهر آتیه قرار است منابع مالی اتمام این خط را تامین کنند.

رئیس شورای شهر اصفهان در بخشی دیگری از صحبت های خود با اشاره به تصویب تحریم ایران، روسیه و کره شمالی از سوی مجلس سنای امریکا گفت: این طرح تحت عنوان طرح جامع تحریم ها با امضای رئیس جمهور امریکا به قانون تبدیل می شود تا با این کار بتوانند مقاومت ایران را در برابر فشار های اقتصادی کم کنند، در صورتی که این افراد باید از نزدیک با مقاومت های مردم ایران آشنا شوند.

امینی تصریح کرد: قطعا ملت ایران با فرامین مقام معظم رهبری و عمل به اقتصاد مقاومتی از مشکلات اقتصادی سربلند بیرون می آیند و امیدواریم هر چه زودتر شر دشمنان اسلام و انقلاب از بلاد اسلامی کم و کوتاه شود و این انقلاب به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسد.




منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار