دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران:
تابناک: کنگره علوم خاک ایران از ششم تا هشتم شهریورماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برای دومین بار به میزبانی اصفهان و از سوی انجمن علوم خاک ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 31 July 2017
به گزارش تابناک اصفهان، کنگره علوم خاک ایران از ششم تا هشتم شهریورماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برای دومین بار به میزبانی اصفهان و از سوی انجمن علوم خاک ایران برگزار خواهد شد.
 
ارئه مقالات در قالب شفاهی و پوستر، کارگاه های آموزشی، بازدید از خاک های اطراف، مسابقات علمی و فرهنگی، نمایشگاه تخصصی خاک، بازدید از شهر اصفهان و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه های اصلی و جنبی این کنگره خواهد بود.
 
 تاکنون یک هزار و 5 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 996 مورد آن پذیرش شده است و ثبت نام از شرکت کنندگان همچنان ادامه دارد.
 
محمد شایان نژاد، دبیر اجرایی این کنگره تصریح کرد: انجمن علوم خاک هر دو سال یکبار با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقات خاک و آب کشور کنگره ای را تحت عنوان کنگره علوم خاک ایران برگزار می کند.

وی بیان داشت:‌ در این کنگره مشکلات و معضلات خاک کشور در قالب ارائه مقالات، سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، گردش‌های علمی و غیره به بحث و تبادل نظر گداشته می‌شود.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران ادامه داد: در این راستا علاوه بر متخصصین با تجربه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی این رشته نیز با چالش‌های مربوط آشنا و همه راهکارها و پیشنهادات را به تصمیم گیران کشور ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با داشتن زیرساخت های مناسب برای برگزاری این مناسبت‌ها، چهارمین کنگره علوم خاک ایران را در سال ۱۳۷۳ برگزار کرد و افتخار دارد به منظور ارتقاء سطح علمی و فکری پژوهشگران کشور و ایجاد محیطی مناسب برای برقراری علمی و تبادل افکار پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران را نیز از ۶ تا ۸ شهریور ماه امسال برگزار کند.

شایان نژاد به محورهای برگزاری کنگره اشاره کرد و ادامه داد: بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک، فیزیک و فرسایش و روابط آب، خاک و گیاه، آلودگی خاک، شیمی و حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه، پیدایش و رده بندی خاک، مدیریت پایدار خاک از جمله این محورها است.

وی گفت: محورهای ویژه همایش شامل قوانین و استاندارهای کودهای آٖلی، زیستی و شیمیایی، اخلاق و مسائل اجتماعی در حفاظت منابع خاک، سلامت زنجیره غذایی مرتبط با خاک، آمایش زمین و جایابی گلخانه ها و ریزگردها و چالش های مربوطه و خاک و اقتصاد و مسائل حقوقی از این جمله است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار