مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان:
تابناک: مدیرعامل قطار شهری اصفهان گفت: خط دوی مترو برای عبور از میدان امام در کنار گزینه های دیگردر حال بررسی است.
کد خبر: ۴۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 13 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جواد شعرباف روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون کمیته ای متشکل از هیاتی پنج نفره از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان، مسائل میراثی دو ایستگاه امام حسین (ع) و انقلاب را مدیریت می کند.

وی همچنین با اشاره به کشف چند رشته کف پوش تاریخی در مسیر ایستگاه قطار شهری در میدان انقلاب اصفهان نیز گفت: وضعیت این ایستگاه نیز در دست بررسی است.

وی گفت: از یک سو فرهنگ کار در سازمان قطار شهری اصفهان برمبنای استفاده از ابزار و ماشین آلات مدرن و سرعت است و هرگونه کندی و لغزش برای این سازمان هزینه بر است و از سوی دیگر ذات کار میراث فرهنگی، دقت و بررسی کارشناسانه از تمام جوانب است تا آثار تاریخی که پیشینه کهن این دیار است آسیبی نبیند.

شعرباف همچنین قطع درختان در محدوده ایستگاه انقلاب را تکذیب کرد و گفت: با توجه به احداث سقف ایستگاه انقلاب با 27 متر عرض چند اصله درخت در این محدوده جا به جا می شود و این همان کاری است که در اکثر پروژه ها انجام می شود.


*فضای پروژه قطار شهری اصفهان به نفع میراث فرهنگی است

مدیرعامل قطار شهری اصفهان گفت: عامه مردم از مشکلات کاری در زیر زمین خبر ندارند و بدلیل مزاحمتهای شهری، فضا بیشتر به نفع میراث فرهنگی و به ضرر این سازمان است.

وی افزود: این در حالیست که عملیات ایستگاه امام حسین (ع) 26 ماه ادامه خواهد داشت ولی هم اکنون شش ماه است که با تاخیر مواجه شده است.

شعرباف با توجه به هزینه بر بودن تاخیر و توقف کارگاهها گفت: هم اکنون در شرایط بد مالی به سر می بریم و به همین دلیل اکثر پروژه ها به دلیل وجود آثار میراث فرهنگی دردو ایستگاه مترو تعطیل شده است.

وی اعتبار مورد نیاز صرفا برای سازه ی دو ایستگاه متروی انقلاب و امام حسین (ع) را بالغ بر 70 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با این رقم باید 20 هزار مترمربع بنا در عمق 30 متر در این دو ایستگاه احداث شود.

وی کل هزینه های اجرای خط یک مترو را تاکنون حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برآورد می شود که برای تکمیل آن 900 میلیارد تومان دیگر نیاز است.



* *نیمی از خط یک متروی اصفهان شهریور به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به خریداری سه رام واگن برای قطار شهری با هزینه ای بالغ بر 55 میلیارد تومان توسط شهرداری گفت: تجهیزات خریداری شده هم اکنون تخلیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رام شامل پنج واگن است و قرار است در نیمه ی تیرماه تیمی متشکل از 40 نفر از سازندگان قطعات و تجهیزات مختلف واگن ها از شرکت چینی و مادرتخصصی برای فرآیند تست به اصفهان بیایند.

شعرباف یادآوری کرد: در صورت مثبت بودن تست واگن ها، فاز اول خط یک متروی اصفهان از مسیر شهرک قدس تا شهدا در شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

وی تعداد ایستگاههای مترو را درمجموع حدود 51 ایستگاه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 20 ایستگاه در خط یک، 23 ایستگاه در خط دو و هشت ایستگاه در خط سه مترو ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 ایستگاه فاز اول قطار شهری اصفهان آماده است.

مدیرعامل قطار شهری اصفهان افزود: در خط یک مترو که با 20 کیلومتر و 20 ایستگاه از جنوب (صفه) به شمال (شهرک قدس) می رسد تمام تونل ها زده شده و کار سازه ای 18 ایستگاه تمام شده است.

شعرباف افزود: از این ایستگاهها دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و آزادی تقاطعی است که علاوه بر محور شمال به جنوب، محل تبادلی برای محور شرق به غرب نیز است.



** 17 درصد حمل و نقل شبکه شهری با مترو انجام خواهد شد

مدیرعامل قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه متروی اصفهان دارای 53 کیلومتر شبکه داخلی و یکصد کیلومتر شبکه ی خارجی است گفت: با تکمیل پروژه متروی اصفهان 17 درصد حمل و نقل شبکه شهری اصفهان انجام می شود.

وی تصریح کرد: پروژه متروی اصفهان از سال 73 با دو مشاور بین المللی آغاز شد و آنها معتقدند که با رعایت اصول فنی و کارشناسی می توان در هر جایی گذر مترو را داشته باشیم.

شعرباف افزود: آنها بر این باورند که عبور اتوبوسها از روی زمین در محور چهارباغ به لحاظ فنی محیط زیستی به بناهای تاریخی بیشتر آسیب وارد می کند.



* خط دوی مترو برای عبور از میدان امام در حال بررسی است

مدیرعامل قطار شهری اصفهان گفت: خط دوی مترو برای عبور از میدان امام در کنار گزینه های دیگردر حال بررسی است.

وی با بیان اینکه این خط با قوت ادامه می یابد گفت: این خط 23 کیلومتر دارد که از زینبیه، شکرشکن تا حافظ و میدان امام حسین (ع) می رسد و تنها یک کیلومتر آن از محدوده میدان امام عبور می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار