رئیس مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های هرمزگان و دبیر کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان گفت: در برنامه چهارم توسعه قضایی برای سال 96، اشتغال 412 مددجو و حرفه آموزی برای یک هزار و 112 نفر پیش بینی شده است.
کد خبر: ۴۷۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 02 August 2017
به گزارش تابناک : نوید قنواتی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان افزود: برای اشتغال زندانیان می توان از اعتبارات استانی استفاده کرد که نیاز است روسای زندان ها با تعامل مناسب با فرمانداری ها و سایر دستگاه ها این اعتبارات را جذب کنند.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های هرمزگان هم بر فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای حرفه آموزی و اشتغال مددجویان در زندان ها تاکید کرد و گفت: اشتغال زندانیان باید پایدار و هدفمند باشد.
عباس لقمانی افزود: شهرستان های استان ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال زندانیان دارند و باید از این موقعیت برای توانمند سازی مددجویان استفاده کرد.
وی بیان داشت: اشتغال زندانیان باید منجر به کسب درآمد برای آنان شود و آمار اشتغالزایی هم به طور دقیق در سامانه سازمانی ثبت شود.
معاون اصلاح و تربیت زندان های هرمزگان با بیان اینکه اشتغال زندانیان در اولویت برنامه های اصلاحی و تربیتی است، گفت: بنیاد تعاون وحرفه آموزی زندانیان استان هم باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.
طبق آمار ارائه شده از سوی اداره کل زندان های هرمزگان، سال گذشته حدود 260 هزار نفر ساعت به مددجویان در زندان های هرمزگان آموزش های شغلی داده شد و امسال نیز 26 حرفه مهارتی در رشته های فنی و حرفه ای، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان آموزش داده می شود.
امسال بیش از10 میلیارد ریال تسهیلات به زندانیان اختصاص یافته که تاکنون 34 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.
جوشکاری، برق ساختمان، خیاطی، لوله کشی، مکانیک، بنای ساختمان و تعمیرات لوازم سرد کننده از جمله رشته هایی است که به مددجویان در زندان های هرمزگان آموزش داده می شود.
شهرستانهای بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، رودان اردوگاه کار درمانی، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح و تربیت در بندرعباس است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار