وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) اظهار امیدواری کرده است که مهرماه به مرحله اجرا وارد شود.
کد خبر: ۴۷۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 06 August 2017
به گزارش تابناک : طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. این طرح یک بار دیگر نیز در سال 1385 اجرا شده بود که متوقف شد.

بنا بر این گزارش، «محمود واعظی»  در حاشیه دیدار وزیران اقتصاد ترکیه، قطر و تایلند در موزه ارتباطات تهران اعلام کرد: روش های مختلفی برای طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه وجود دارد که ابتدا یکی از این روش ها پیش از امسال انتخاب شد بود و پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت آزمایشی به اجرا درآمد اما در عمل با مشکل روبرو شد. 

به گفته عضو شورای عالی فضای مجازی، این طرح پس از روبرو شدن با مشکل کنار گذاشته شد و ما منتظر ارایه طرحی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشخصات کامل بودیم.

گفتنی است طرح جایگزین ارایه و دهه سوم خرداد مناقصه ای با ارزش نزدیک به 500 میلیارد ریال برگزار شد که تامین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را شامل می شود.

به گفته وزیر ارتباطات، هرکدام از شرکت های دست اندرکار زمانی را نیاز داشتند که کمترین آن چهار ماه بود و اکنون 2 ماه آن گذشته است؛ بنابراین طرح هیچ مشکلی ندارد و اجرا می شود. 

اول تیرماه وعده قبلی دولت
این در حالی است که اردیبهشت ماه جاری سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آماده شدن زیرساختهای فنی برای اجرای طرح رجیستری گوشیهای موبایل خبر داده و گفته بود: از اول تیرماه گوشیهای قاچاق در شبکه مخابراتی کشور، قابل استفاده نخواهند بود.

قاسم خورشیدی با بیان اینکه پروژه ثبت و شناسه دار کردن گوشی های موبایل (رجیستری) با هدف ساماندهی بازار تلفن همراه کشور در ۳ حوزه گمرک، وزارت صنعت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری است، اعلام کرده بود: زیرساختهای فنی اجرای این پروژه از سوی وزارت ارتباطات آماده شده است و این وزارتخانه اجرای پروژه را از طریق برگزاری مناقصه، برونسپاری کرده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به اینکه واردکنندگان گوشی های موبایل از آذرماه سال ۹۴ مکلف شده اند که شماره سریال گوشی هایی که وارد کشور می شود را در سایت مربوط به گمرک به ثبت برسانند، تاکید کرد: چنانچه شماره سریال گوشی هایی که وارد کشور می شود در سامانه گمرک ثبت نشده باشد، قاچاق تلقی می شود و امکان فعالسازی در شبکه مخابراتی کشور را نخواهند داشت.





منبع : اکوتیتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار