در نمایشگاه بین المللی فناوریهای نوین شهری ایده ای از سوی شرکتی هلندی ارائه شد که قرار است با توجه به آن صنعت گل در اصفهان با همکاری معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان توسعه یابد.
کد خبر: ۴۷۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 06 August 2017
به گزارش تابناک : نمایشگاه فناوریهای نوین شهری در سه روز گذشته میزبان تعداد زیادی از شرکت های خارجی و داخلی بوده است که برخی از این شرکت ها به بیان ایده های خود در همایش های متعدد پرداختند.

شرکت فلوار هلند، یکی از شرکت هایی است که در این نمایشگاه شرکت کرده و ایده خود را هم در یکی از همایش های این جشنواره ارائه داده است. اما ایده ای که این شرکت ارائه داده رنگ و بویی خوش دارد. رنگ و بویی که با دیدن گل ها به انسان ها شادابی و نشاط را ارزانی می کند.

شرکت فلوار هلند قرار است طی همکاری با معاونت علمی شهرداری اصفهان تکنولوژی پرورش گل را به اصفهان وارد کند تا بتواند از این طریق صادرات گل را به بازارهای هدف خود یعنی کشورهای خاورمیانه راحت تر انجام دهد. درست است که این پیشنهاد برای بهبود اوضاع کسب و کار این شرکت است ولی این موقعیت برای اصفهان هم بسیار مناسب خواهد بود.

در همایشی که برای توضیح در مورد ایده این شرکت برگزار شده بود محمدرضا نیلفروشان رییس نمایشگاه فناوریهای نوین شهری اذعان کرد که این صنعت آنقدر گردش مالی دارد که می تواند جایگزین ذوب آهن و صنایع سنگین استان شود.

حتی شرایط اصفهان برای پرورش گل آنقدر مناسب است که «فرد فن تول» نماینده شرکت فلورا هلند می گوید: گل های رز اصفهان و ایران علاوه بر ظاهری زیبا بویی خوش هم دارد در صورتی که گل های رز هلند فاقد بو هستند و این نشان از موقعیت مناسب آب و هوایی اصفهان دارد.

علیرضا کریمی عضو هیئت مدیره بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در گفتگویی با خبرنگار ایمنا با تایید صحبت نیلفروشان مبنی بر گردش مالی بالای این صنعت اذعان کرد: این صنعت مشاغل زیادی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.

وی افزود: پیش بینی می شود به ازای هر هزار متر فضای صنعتی ۲ نفر در سال اشتغال به صورت مستقیم ایجاد شود.

عضو هیئت مدیره بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان با اشاره به معضل کم آبی در شهر اصفهان گفت: این صنعت با بهره وری بالایی که دارد کمترین آب را مصرف و بالاترین آورده مالی را خواهد داشت این درحالی که در بسیاری از کشت و کارهای سنتی آب زیادی مصرف می شود و آورده مالی اندکی هم نصیب کشاورزان می شود.





منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار