معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در حالی که ظرفیت کویر مرنجاب برای گردشگری بسیار بالاست ضعف هماهنگی عامل اصلی عدم ساماندهی این منطقه است.
کد خبر: ۴۷۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 06 August 2017

به گزارش تابناک : محسن یارمحمدیان با بیان اینکه دوره آزمون و خطا در منطقه مرنجاب گذشته است، اظهار کرد: در بحث گردشگری اولین موضوع بحث فراهم کردن زیر ساخت‌هاست که برای بهره برداری بیشتر از ظرفیت و استعداد کویر در جذب گردشگر الزامی است.

وی افزود: موضوع دیگر، وجود افراد متخصص و عاشق در زمینه کویر و گردشگری است که بتوانند با برنامه ریزی‌های درست راه استفاده درست از طبیعت بکر و خدادادی را نشان دهند و با راهکارهای علمی، منطقی و تعامل با همه ارگان‌های مسئول و مردم منطقه به پیشرفت و آبادانی کویر کمک کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه کویر مرنجاب جایگاه مکانی استراتژیک، خاص، اکوسیستم بکر و خارق العاده ای دارد، تصریح کرد: در اکثر مناطق کویری کشور مشکل گردشگری و ترانزیت انسانی را داریم ولی در بحث مرنجاب با توجه به موقعیت ممتاز و ویژه آن، ما مسئولان غفلت کرده‌ایم و باید دین خود را به این طبیعت بی نظیر ادا می‌کردیم.

یارمحمدیان با اشاره به پیگیری ساماندهی مرنجاب در کارگروه‌های مختلف با پیگیری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: خوشبختانه معاون گردشگری سازمان یکی از علاقه مندان به گردشگری و خصوصأ کویر مرنجاب بودند که با دانش ٬ تعامل و دیپلماسی وقایع مرنجاب را رصد می کرد و با همه ارگان‌ها ونهادها تعامل داشت تا وضعیت کویر مرنجاب به سرانجام برسد.

وی ضمن اشاره به روند روبه رشد صنعت گردشگری به خصوص در بخش مرنجاب تصریح کرد: قرار بود درهمین چند روز آینده پنجمین جلسه کارگروه ویژه ساماندهی مرنجاب برگزار شود که متاسفانه با جابه جایی رحمانی موحد برگزار نمی شود وامیدوارم این جابجایی تاثیری بر روند رو به رشد گردشگری نداشته باشد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار