نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در زمینه عرضه گوشت قرمز وجود دارد، گفت: کمبود گوشت قرمز در بازار یکی از مشکلات اصلی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۴۷۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 07 August 2017
به گزارش تابناک : عبدالرضا آقاجانی کردآبادی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار داشت: در حال حاضر گوشت قرمز گوسفندی بدون استخوان در بازار هرکیلو 48 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی علت افزایش قیمت گوشت قرمز را کمبود زمینه دام دانست و افزود: وقتی عرضه کم باشد تقاضا بالا می‌رود، در این راستا زمانی که قصاب از دامداری گوشت با قیمت بالاتر می‌خرد قیمت فروش را هم افزایش می‌دهد.

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در زمینه عرضه گوشت قرمز وجود دارد، گفت: در عرضه گوشت قرمز با مشکل مواجه نیستیم ولی کمبود گوشت در بازار یکی از مشکلات اصلی این حوزه به حساب می آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ارمنستان گوشت وارد می‌شود اما این گوشت به صورت مداوم وارد نمی‌شود از این رو می‌توان گفت این گوشت وارد شده تاثیری بر روی کمبود در بازار نداشته است.

آقاجانی در پاسخ به این سئوال که کمبود گوشت قرمز تا چه زمانی ادامه دارد؟ تصریح کرد: مشخص نیست، باید از طریقی گوشت قرمز را به بازار تزریق کنند از آن جایی که تمام کارهای این حوزه برعهده اشخاص قرار گرفته است اما چون اشخاص سرمایه کافی ندارند مشکلاتی از این قبیل به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: مسلما اگر اجازه داده شود از استان‌های دیگر همچون سیستان و بلوچستان دام سنگین و یا از کردستان و تبریز دام سبک وارد ‌شود اوضاع بهتر می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان خاطرنشان کرد: براساس شنیده‌های ما، گوشت قرمز خریداری و از طریق کردستان به عراق و کشورهای همجوار فروخته می‌شود که این موضوع بر روی قیمت گوشت و کمبود آن تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه اگر از این چنین مشکلات جلوگیری شود دیگر با کمبود گوشت قرمز و افزایش قیمت مواجه نخواهیم بود، اضافه کرد: اگر بخواهیم قیمت دام از این که هست گران‌تر نشود باید جلوی صادرات را بگیریم.

آقاجانی با بیان اینکه وقتی کمبود گوشت قرمز داریم باید واردات داشته باشیم، تصریح کرد: از این رو باید گفت زمانی که تقاضا بیش از عرضه است تعادلی بر روی قیمت گوشت قرمز نیست و روز به روز قیمت‌ها در نوسان است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای مصرف گوشت قرمز منجمد شده در بین خریداران باید فرهنگ سازی صورت بگیرد؟ اظهار داشت: برخی از مردم گوشت قرمز منجمد شده را از فروشگاه‌ها می‌خرند اما باید گفت این نوع گوشت کیفیت کافی ندارد و نظارتی بر روی بسته بندی آن‌ها نمی‌شود در این راستا دامپزشکی و بهداشت باید بر روی شرکت‌های بسته بندی نظارت به عمل آورند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار