معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون طرح ایمن‌سازی محلات در ۱۲ محله اجرایی شده است، گفت: برای دو محله دیگر نیز این طرح ابلاغ شده است.
کد خبر: ۴۷۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 07 August 2017
به گزارش تابناک : علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه بحث ایمنی و کاهش تصادفات یکی ازرویکردهای اصلی شهرداری اصفهان است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در شهر اصفهان بیش از ۴۰ درصد از تصادفات فوتی را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که باید در این زمینه اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در شهر اصفهان در حال حاضر سیاست ایمن‌سازی محلات شهر در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ایمن سازی محلات شهر اصفهان از نیمه دوم سال گذشته در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت، ابراز داشت: آسان‌سازی عبور و مرور در محلات در نخستین گام در قالب فعالیت‌های اجرایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای تحقق طرح ایمن سازی محلات با توجه به کتاب آمار نامه شهرداری اصفهان ۱۵ محله به صورت پایلوت مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: در این طرح نقاط حادثه خیز و نقاط کور محلات شناسایی و اقدامات ایمن‌سازی آغاز شد.

صلواتی با بیان اینکه حداکثر سرعت مجاز درون محلات ۳۰ کیلومتر تعریف شده است، ابراز داشت: همچین با استفاده از گل میخ، شبرنگ و جداکننده‌های پلاستیکی نقاط حساس را ایمن سازی کردیم.

آئینه‌های محدب برای جلوگیری از تصادفات در محلات اصفهان نصب شد

وی نصب آئینه‌های محدب در بخش‌هایی که فاقد دید کافی هستند را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در محلات شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: این اقدام پس از سال‌ها برای نخستین بار در شهر اصفهان اجرایی شده است چرا که در گذشته فراموش شده بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون طرح ایمن‌سازی محلات در ۱۲ محله اجرایی شده است، تصریح کرد: برای دو محله دیگر نیز این طرح ابلاغ شده است.

وی افزود: محله بیدآباد در منطقه یک، بابوکان در منطقه دو، خواجو در منطقه سه، کلمکاران در منطقه چهار، حسین‌آباد منطقه پنج، تخت فولاد منطقه شش، اشراق منطقه هفت، دستگرد منطقه هشت، ناژوان منطقه ۹، زاجان منطقه ۱۱، ناصر خسرو منطقه ۱۲ ، گلزار منطقه ۱۳ و خیاردان منطقه ۱۵در این طرح ایمن سازی ترافیکی شده‌اند.

صلواتی تصریح کرد: در مناطق ۱۰ و ۱۴ نیز محلات انتخاب شده است و طرح‌های اجرایی در حال تدوین است.




منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار