رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از 7 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی طی 4 ماهه سال جاری در واحدهای مرغ گوشتی استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 08 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،  دکتر علیرضا حیدری رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار داشت: طی 4 ماهه سال جاری 3 هزار و 780 نوبت مراقبت و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صورت بازدید مستمر از واحدهای پرورش طیور صنعتی، طیور بومی روستایی و تالاب ها انجام شده است. 

وی تعداد نمونه های برداشت شده طی این بازدیدها را یک هزار و 540 مورد عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 845 مورد آزمایش سرلوژی و مولکولی نیز بر روی نمونه ها انجام گرفته است. 
این مقام مسئول با بیان اینکه طی مدت مذکور 40 میلیون دز واکسن بین واحدهای صنعتی توزیع و مصرف شده است، تعداد بازدید صورت گرفته از کشتارگاه های طیور استان در این مدت را 70 بار اعلام کرد.

به گفته رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در 4 ماهه نخست سال جاری 370 هزار مترمربع از کشتارگاه های طیور و 2 هزار و 250 خودروی حمل طیور ضدعفونی شده است. 

دکتر حیدری با اشاره به یک هزار و 200 لیتر ضدعفونی مصرف شده در این زمینه خاطرنشان کرد: در این مدت 186 مرکز متخلف عرضه طیور زنده نیز به مراجع قضایی معرفی و 163 مرکز پلمب شدند. 

وی همچنین تصریح کرد: طی 4 ماهه سال جاری 30 کلاس آموزشی ویژه بهره برداران برگزار گردیده که 869 نفر نیز در این کلاس های آموزشی شرکت کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار