دادستان مشهد خبرداد:
دادستان مشهد گفت: رسانه‌ها قلمی شفاف و صادقانه داشتند و در خراسان رضوی یک مورد شکایت رسانه‌ای نداشته‌ایم.
کد خبر: ۴۷۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 09 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، غلامعلی صادقی در مراسم افتتاحیه سومین کارگاه ملی مسولان خبری دادگستری‌های سراسر کشور و رابطان رسانه‌ای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، که در محل دادسرای انقلاب مشهد در حال برگزاری است ، دادستان مشهد با تقدیر از عملکرد صادقانه اصحاب رسانه، گفت: رسانه‌ها قلمی شفاف و صادقانه داشتند و در خراسان رضوی یک مورد شکایت رسانه‌ای نداشته‌ایم و تمام موفقیت‌های استانمان از جمله حوزه اطلاع‌رسانی به برکت امام رضا(ع) بوده است.
اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه ،سفارش برای اطلاع رسانی ازاقدامات دستگاه قضا بود تا مردم نیز ضمن آگاهی داشتن، اطلاع رسانی از اقدامات این دستگاه داشته باشند.
وی افزود: در حوزه اطلاع‌رسانی تاحدودی عقب هستیم و آن اطلاع‌رسانی‌ای که مورد نیاز مردم در جهت جلب اعتماد آن‌ها موثر است را  تاکنون شاهد نبودیم.
دادستان مشهد با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه نباید تنها محدود به هفته قوه قضائیه بشود،افزود: به فرموده مقام معظم رهبری این کار باید در طول سال و به‌صورت مستمر انجام شود و حمایت ثمن های حوزه های مرتبط با قوه قضاییه نیز در دستور کار قرار گیرد.
صادقی  با بیان این مطلب که  اطلاع رسانی  در ایام انتخابات  در فضای مجازی معجزه کرد، گفت : اگر اهمیت اطلاع‌رسانی‌های مستقیم و غیرمستقیم در نظر گرفته شود قطعاً اولویت با غیرمستقیم است وما باید برنامه‌ریزی بهتری برای فضای مجازی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی باید بیش از هر چیز به موضوع پیشگیری پرداخته شود و خیلی توقع نداریم که جلسات دادگاه‌ها اطلاع‌رسانی کاملی انجام شود.
 وی  گفت : بهترین هنر در اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری بوده که تاثیر بسزایی در کاهش وقوع جرم دارد و از اصحاب رسانه هم می‌خواهیم به موضوع پیشگیری از آسیب‌رسانی اطلاع‌رسانی هم توجه کنند تا با انعکاس یک خبر نادرست شاهد تبعات منفی پس از آن نباشیم.
حسین بخشی‌محبی معاون دادستان مشهد، گفت: نقش رسانه‌ها و مطالبه‌گری آن‌ها از مسئولان به‌ویژه مقامات قضایی اقدامات موثری در بخش‌های مختلف بوده و یک نمونه آن جلوگیری از تعطیلی ۹۰۰ واحد صنعتی در استان خراسان رضوی است.
وی  در پایان از اصحاب رسانه  خواست که در امر اخبار و برنامه‌های فضای مجازی به شکلی   اطلاع رسانی کنند که بیشتر شاهد حضور همیشه در صحنه مردم باشیم  تا هیچ مورد موج  نگرانی‌ای در جامعه بوجود نیاید که مردم احساس ناامنی کنند.

مهدی افتخاری ، مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: با تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه برنامه‌ریزی ویژه‌ای در امر اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و بی‌نقص اخبار قضایی دردستور کار است.
وی اظهار داشت: به لطف الهی خدمات دستگاه قضایی مورد رضایت مقام معظم رهبری واقع شده و به فرموده ایشان کارهای مهم و باارزشی در قوه قضائیه انجام شده و باید اطلاع‌رسانی خوبی از خدمات ارائه شده توسط اصحاب رسانه ارائه شود.
وی افزود: لازمه آشنایی و آگاهی اصحاب رسانه از حوزه کاری رسانه‌ای خود در یک مجموعه همچون دستگاه قضایی بسیار مهم است و باید دقت لازم در انعکاس اخبار صورت پذیرد.
مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با موضوعات و محورهای این دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های این دوره آموزشی سه روزه در حوزه‌های خبر نویسی، دستور زبان فارسی، عکاسی و بازدید از رسانه‌ها بوده است و در حاشیه این برنامه‌ها همزمان با روز خبرنگار از عملکرد صادقانه اصحاب رسانه تقدیر می‌شود.
افتخاری گفت: با تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه برنامه‌ریزی ویژه‌ای در امر اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و بی‌نقص اخبار قضایی صورت پذیرفته است و باید در مسیر تحقق دستورات معظم‌له و رئیس دستگاه قضا بهترین عملکرد را ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار