در پی بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره، کره شمالی یک زندانی کانادایی را به علت بیماری و پس از بررسی های قضایی آزاد کرد.
کد خبر: ۴۷۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 10 August 2017
به گزارش تابناک : این تصمیم در شرایطی گرفته می شود که تنش میان آمریکا و کره شمالی پس از جدال لفظی مقام های دو کشور بالا گرفته است.

کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری این کشور منتشر کرده آورده که «لی هیون سو» شهروند کانادایی را بر اساس حکم دادگاه و تشخیص آنکه او بیمار می باشد، آزاد کرده است.

وی که تبعه کره جنوبی و شهروند کاناداست پس از آنکه در دسامبر سال 2015 میلادی برای ماموریت بشردوستانه و از طریق چین وارد کره شمالی شد، دستگیر شده است.

در همان زمان دادگاه عالی کره شمالی وی را به جرم آنکه قصد براندازی حکومت این کشور را داشته است به زندان ابد و اردوگاه کار اجباری محکوم کرد.

وی یک روز پس از آن آزاد می شود که فرستاده ویژه «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا برای گفت و گو با مقام های کره شمالی وارد این کشور شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی «دانیل ژان» مشاور امنیت ملی نخست وزیر کانادا در کره شمالی با مقام های این کشور در باره وضعیت منطقه و این شهروند بحث و رایزنی کرده است.

گفته شده که این فرد بیش از 100 بار برای ماموریت های بشردوستانه به کره شمالی سفر کرده است.



منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار