مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی ترویجی آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام برای معلمان روستایی شهرستان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 13 August 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، امیرحسین فدایی مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در این کلاس آموزشی که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برگزار شد بیش از 90 نفر از معلمان مدارس روستایی در آن شرکت داشتند و با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان به ویژه تب کریمه کنگو آشنا شدند.

وی با بیان اینکه مدرس این دوره دکتر مجید همتی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بود، گفت: آشنایی با بیماری ها، نحوه انتقال و راه های پیشگیری از بیماری های مشترک به خصوص تب کریمه کنگو و تب مالت از جمله سرفصل های این کلاس بود.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این کلاس آموزشی را ارتقاء سطح آگاهی معلمان مدارس روستایی در مورد بیماری ها و آموزش به دانش آموزان عنوان و تصریح کرد: آموزش در خصوص بیماری ها ی زءونوز به عموم مردم از وظایف دامپزشکی است و این مهم با برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی ویژه اقشار مختلف می تواند تحقق یابد.

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت شناخت هرچه بیشتر بیماری های واگیردار بیان داشت: با توجه به مخاطرات این بیماری ها بر سلامت افراد جامعه لزوم آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در مورد راه های پیشگیری، کنترل و درمان آن نیز ضرورت یافته است.

فدایی برگزاری کلاس های آموزشی را یکی از اولویت های دامپزشکی استان کرمانشاه برشمرد و خاطرنشان کرد: آگاه سازی آحاد جامعه از طریق افزایش آگاهی معلمان، مربیان، شوراهای شهر و روستا، دهیاران و سایر اقشار تاثیرگذار قطعا در کاهش آمار مبتلایان و تلفات این بیماری تاثیرات بسزایی خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار