رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی جدید توانسته‌اند موافقت اصولی برای آغاز به کار خود را دریافت کنند، اظهار کرد: مرحله بعدی برای این ایرلاین‌ها خرید و وارد کردن هواپیماهای مورد نیاز است.
کد خبر: ۴۷۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 14 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده با اشاره به بهبود نسبی شرایط صنعت هوایی ایران در سال ۱۳۹۵، تصریح کرد: خوشبختانه ارزیابی عملکرد و آمارهای به دست آمده از عملکرد این صنعت در سال گذشته نشان می‌دهد که ما رشد قابل توجه و مثبتی را به ثبت رسانده‌ایم.

به گفته وی، وضعیت ناوگان هوایی و کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران اصلی‌ترین شاخص‌هایی است که در سال ۱۳۹۵ پیشرفتی محسوس را به ثبت رسانده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته با توجه به بهبود نسبی شرایط برای فعالیت صنایع هوایی ایران در بازارهای بین المللی و همچنین تاثیر گذاری برجام در نهایی کردن قراردادها ما شاهد آن بودیم که وضعیت ناوگان هوایی ایران بهبودی قابل توجه را به ثبت رسانده و تعدادی هواپیمای نو به ناوگان کشور اضافه شدند.

عابدزاده با بیان این که این فضای مثبت با حضور سرمایه‌ گذاران جدید تقویت می‌شود، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که صنعت هوایی ایران به آن نیاز دارد جذب سرمایه‌ گذاری‌های جدید در این حوزه است. در این میان فعال کردن ایرلاین‌های جدید با محوریت بخش خصوصی یکی از اصلی‌ترین فضاهای موجود است که می‌تواند با ورود هواپیماهای تازه نفس شرایط را برای رقابت با ایرلاین‌های منطقه فراهم کند.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت دریافت مجوز آغاز به کار ایرلاین‌های جدید چگونه است نیز توضیح داد: همان طور که پیش از این اعلام کردیم سازمان هواپیمایی از سرمایه‌ گذاری‌های جدید در این بخش استقبال می‌کند. در طول ماه‌های گذشته تعدادی از ایرلاین‌هایی که درخواست مجوز داشتند موافقت اصولی کار را دریافت کردند و باید به مراحل بعدی که اصلی‌ترین آن خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید است اقدام کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا،خاطر نشان کرد: در طول ماه‌های گذشته همواره روند وارد شدن هواپیماهای جدید به ناوگان ایران ادامه داشته و چه در قالب قراردادهای خرید هواپیماهای نو و چه در وارد کردن هواپیمای دست دوم اقدامات مثبتی صورت گرفته و در این چارچوب ایرلاین‌هایی که قصد آغاز کار خود را در این عرصه دارند نیز می‌توانند فعالیت‌شان را با خرید هواپیماهای جدید و وارد کردن آنها به ناوگان به طور رسمی کلید بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار