یک خودروی ون با ورود ناگهانی به محل تردد عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا، ده‌ها نفر را زیر گرفت؛ پلیس می‌گوید انگیزه این حمله «تروریستی» بوده است.
کد خبر: ۴۸۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 18 August 2017
آنطور که رویترز گزارش داده، پلیس ایالت کاتالونیا وقوع این حادثه و زخمی شدن عابران پیاده را تأیید کرده است.

دست‌کم 13 کشته در حادثه بارسلونا
به گزارش خبرگزاری رویترز، رادیو «کادنا » به نقل از برخی منابع پلیس اعلام کرد در حادثه برخورد یک دستگاه «ون» با گروهی از مردم در شهر بارسلونا اسپانیا دست‌کم 13 نفر کشته شدند. همچنین امار 32 زخمی که حال آنها وخمی گزارش شده است.

دو فرد مسلح به رستورانی در شهر بارسلون حمله کردند
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه های اسپانیا اعلام کرد، پس از آن که خودرویی در شهر بارسلون دهها نفر را زیر گرفت، دو فرد مسلح به یک رستوران در این شهر یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بارسلون، مطبوعات اسپانیا گزارش دادند آمار اولیه از کشته شدن دو نفر در حمله بارسلون حکایت دارد.

راننده خودرو «ون» در بارسلون پس از زیر گرفتن مردم پای پیاده فرار کرد
روزنامه «ال پاییس» اسپانیا به نقل از برخی منابع پلیس اعلام کرد راننده یک دستگاه خودرو «ون» که روز پنجشنبه دهها نفر را در شهر بارسلون زیر گرفت، خودرو را رها و پای پیاده فرار کرده است.

مقامات پلیس اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند یک دستگاه خودروی ون سفید پس از وارد شدن به پیاده رو در منطقه تاریخی «لاس رامبلاس Las Ramblas»، در شهر بارسلونا، دهها ساکن منطقه و گردشگر را زیر گرفت و چندین نفر را زخمی کرد.

در عکسهایی که از این حادثه در تلویزیون دولتی «آر تی وی ای» منتشر شده، سه نفر دیده می شود که در خیابان روی زمین دراز کشیده اند و نیروهای پلیس و سایرین، مشغول کمک کردن به آنها هستند. تصاویر ویدیویی منتشر شده از این حادثه نیز مردم را در حالی که فریاد می کشند و از محل حادثه می گریزند، نشان می دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس از بارسلونا، در پی وقوع این حادثه، نیروهای پلیس اسپانیا این منطقه محبوب و گردشگری را محاصره و رفت و آمد در آن را متوقف کردند. همچنین بر اساس دستور مقامات پلیس، مغازه ها و ایستگاه های مترو و قطار در منطقه تعطیل شده اند.

نیروهای پلیس همچنین از مردم درخواست کرده اند به این منطقه نزدیک نشوند و مزاحمتی برای رفت و آمد خودروهای امداد رسان به وجود نیاورند. یک فروند بالگرد پلیس نیز بر فراز منطقه در حال پرواز است.

«لاس رامبلاس» خیابانی مملو از دکه ها و مغازه های مختلف است که از مرکز شهر بارسلونا عبور می کند. این خیابان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شهر بارسلونا است. عابران پیاده از پیاده روی عریضی که در وسط این خیابان قرار گرفته است عبور می کنند، در حالی که تردد خودروها از دو طرف پیاده رو انجام می شود.

▪️منابع پلیس بارسلون می گویند که یک فرد مسلمان ، ون را اجاره کرده و با آن به مردم حمله کرده است، هرچند که از اعلام هویت شخص خودداری کرده اند

▪️پلیس، ون دومی که در این حمله  استفاده شده را در منطقه ویک استان بارسلون در ۷۰ کیلومتری بارسلون پیدا کرد

 ▪️نام و هویت شخصی که ون را اجاره کرده Driss el ouakbir بوده و  به گفته پلیس، این فرد دستگیر شده است

▪️سازمان سیا آمریکا دو ماه پیش به پلیس بارسلون از وقوع یک حمله تروریستی در بزرگراه لاس رامبلاس هشدار داده بود/

وزارت کشور اسپانیا حادثه بارسلون را تایید کرد
وزارت کشور اسپانیا در توییتی حادثه حمله با خودرو در شهر بارسلون اسپانیا را تایید کرد. در این حادثه که در منطقه رامبلاس شهر بارسلون روی داد چندین نفر زخمی شده اند. کاربران توییتر نوشته اند نیروهای پلیس و امداد به محل حادثه اعزام شده اند. حال دست کم سه زخمی این حادثه وخیم گزارش شده است.

­به گزارش خبرگزاری فرانسه از بارسلون، پلیس اسپانیا تروریستی بودن حمله روز پنجشنبه در بارسلون را تایید کرد.

گروگان گیری در رستورانی نزدیک محل حادثه بارسلون
فاکس نیوز اعلام کرد افراد مسلح در رستوران ترکیه ای نزدیک محل حادثه بارسلون چندین نفر را گروگان گرفته اند.

مرکز اورژانس کاتالونیا پس از حادثه بارسلونا تعطیلی ایستگاه های مترو را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری رویترز ، مرکز اورژانس کاتالونیا در اسپانیا روز پنجشنبه پس از حادثه برخورد یک دستگاه خودرو با مردم در شهر بارسلونا درخواست کرد ایستگاه های مترو و قطار بسته شود.
هجوم یک خودرو به عابران در بارسلون اسپانیا (+عکس)
 
هجوم یک خودرو به عابران در بارسلون اسپانیا/ پلیس: حادثه ترویستی است/ 20 زخمی و 2 کشته (+عکس)
 
هجوم یک خودرو به عابران در بارسلون اسپانیا/ پلیس: حادثه ترویستی است/ 20 زخمی و یک کشته (+عکس)
 
https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1396/05/26/1396052621372798311679104.jpg
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار