مدیر جهاد کشاورزی دره شهر: اقدامات موثر و خوبی درزمینه ترغیب و هدایت کشاورزان به سمت کشت این محصول فراموش شده انجام گرفته است.
کد خبر: ۴۸۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 18 August 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ طیارفیلی مدیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری 300 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرسالت زیر کشت محصول ماش رفته است.

 وی اظهار کرد:پیش بینی می شود از این میزان سطح کشت مقدار 450 تن ماش تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارج از استان شود.

 فیلی با بیان اینکه  300 خانوار بهره بردار کشاورز به کشت و تولید ماش فعالیت هستند، افزود: اقدامات موثر و خوبی درزمینه ترغیب و هدایت کشاورزان به سمت کشت این محصول فراموش شده انجام گرفته است.

 وی تصریح کرد: عمده مناطق کشت کشت ماش  روستاهای مهدی آباد، بهشت آباد، دشت آباد، وزیرآباد، چغاپوکه، جهادآباد ،ارمو وروستاهای حوزه جغرافیایی چمکلان می باشد.

 فیلی یادآورشد: بهره مندی از توصیه های کارشناسی مروجان کشاورزی، برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی در خصوص نحوه آبیاری صحیح، تهیه بذر و میزان بذر مصرفی ماش، زمان مناسب کاشت و دراختیارقرار دادن ماشین آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی ویژه کاشت این محصول از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ماش کار این شهرستان بوده است.

  مدیرجهادکشاورزی خاطر نشان کرد:در سال جاری مقدار 600 کیلو گرم بذر ماش مرغوب به صورت رایگان  به منظور کشت آن به جایگزینی کود سبز در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار