امام جمعه تبریز مطرح کرد
امام جمعه تبریز نسبت به توطئه‌های آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران هشدار داد و گفت: مسئولان همواره باید مراقب توطئه‌های و دسیسه‌های قدرت‌های شیطانی آمریکا و انگلیس باشند زیرا همواره این کشورها در حال توطئه علیه ملت ایران بوده و هستند.
کد خبر: ۴۸۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 18 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر به کودتای 28 مرداد 32  اشاره کرد و اظهار داشت: 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی و انگلیسی در سال 1332 بوده و جای جای تاریخ معاصر ایران نشانه‌های خیانت، غارت و ظلم قدرت‌های استکباری به ویژ‌‌ه انگلیس علیه ملت ایران مشهود است.

وی افزود: در 28 مرداد سال 1332 محمدرضا پهلوی به دلیل استبداد، ناکارآمدی و وابستگی‌های  به قدرت‌های خارجی مجبور به فرار از کشور شد اما در یک خیانت آشکار در حق ملت ایران دولت انگلیس با همکاری آمریکا طی یک کودتای ننگین دولت ملی‌گرا مصدق را سرنگون و شاه را به کشور بازگرداند و کودتای 28 مرداد باعث شد حکومت استبداد پهلوی دوم استمرار پیدا کند و در این مدت اموال و ثروت‌های ملت را ایران به غارت ببرند تا اینکه با رهبری امام راحل نظام طاغوت پهلوی ساقط شد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: تاریخ درس بزرگی به ما می آموزد امروز همه مسوولان باید مراقب قدرت‌های شیطانی آمریکا و انگلیس باشند زیرا کودتای 28 مرداد 1332 نه تنها یک نمونه از اقدامات آنهاست در حالی که این کشورها همواره در حال توطئه علیه ملت ایران بوده و هستند.

 

اضمحلال گروه‌های تروریستی و داعشی

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت محسن حججی مدافع حریم ولایت و امامت اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت این مدافع حرم دل هر ایرانی را به درد آورد و وی شجاعانه برای دفاع از حریم حضرت زینب(س) در سوریه حضور پیدا کرد و به آرزوی خود که عاشق شهادت بود، رسید.

وی تصریح کرد: روند اضمحلال گروه های تروریستی در عراق و سوریه در هفته‌های اخیر شدت یافته و با ریشه کن شدن این گروه‌های تروریستی منطقه و ملت‌های مسلمان از درد این فتنه بزرگ رها می‌شوند.

چتر انقلاب اسلامی وسیع و دربرگیرنده همه کسانی است که فکر و اندیشه آنها در خدمت به نظام اسلامی است/همه گروه‌های که در دل گرو انقلاب اسلامی دارند در این مجمع نمایندگانی دارند

آل‌هاشم با اشاره به آغاز دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آنچه در باب حکم جدید رهبری مطرح است، مقام عظمای ولایت خواسته‌اند در این مجمع که بازوی مشورتی ایشان است افراد از سلایق‌های مختلف سیاسی حضور داشته باشند از این رو همه گروه‌های که در دل گرو انقلاب اسلامی دارند در این مجمع نمایندگانی دارند.

وی تصریح کرد: چتر انقلاب اسلامی وسیع و دربرگیرنده همه کسانی است که فکر و اندیشه آنها در خدمت به نظام اسلامی است و نگاه فراجناحی در عین حال حفظ انقلابی بودن و اعتقاد به اصل اسلام و نظام و انقلاب اسلامی در این انتخاب مقام معظم رهبری کاملا مشهود است.

خطیب جمعه تبریز گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از تجربیات و افراد با سابقه بوده است که برای کشور طرح نو، ایده و اندیشه داشته و در مناصب مختلف کشور خدمت کرده‌اند و تخصص‌های مختلف، سوابق و تجربیات در این انتخاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام کاملا بروز یافته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اعضای مجمع را به  حضور و اتقان و دقّت در تشخیص مصلحت و نیز به صلاح و سداد و انصاف دعوت کرده‌اند و این تذکر جدی و لازم الاجراست و تبعیت از آن ضرورت دارد.

آل‌هاشم گفت: اعضای جدید مجمع باید نکات مقام عظمی ولایت را جدی بگیرند و مصالح نظام را در نظر بگیرند و به رهنمودهای رهبری توجه ویژه و خاصی داشته باشند.

امام جمعه تبریز ضمن تبریک به آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مقام عظمای ولایت به خاطر انتخاب آیت الله شبستری به عنوان عضو مجمع از طرف مردم آذربایجان و نمازگزاران تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، روز پزشک (اول شهریور) را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد که پزشکان با الگو قرار دادن ابن سینا در کنار تخصص، نسبت به بیماران متعهد رفتار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار