خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و هیچ یک از متدینین در کشور ما اپوزیسیون نیستند.
کد خبر: ۴۸۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 18 August 2017
 آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به بررسی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی ، گفت:‌ این کابینه در مجلس در حال بررسی است و تا کنون نسبتا نقدها و گفتگوهای سازنده ای در مجلس انجام شده و ان‌شاء‌الله به زودی شکل می گیرد.

وی خطاب به وزرایی که در مجلس رای اعتماد خواهند گرفت، بیان کرد:‌ قدرت خود را در خدمت دین و سازندگی در کشور به کارگیرید عرصه کلان خدمت را در اختیار شما قرار می گیرد، پس خدمت کنید، جناح مدار و حزب مدار نباشید بلکه خدمت مدار باشید. اینکه عرصه خدمت در اختیار شما قرار گرفته نعمت الهی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: متدینین را نرانید و به اینها تندرو و افراطی نگویید؛ چرا که روز حادثه همین ها به کار می آیند . انتخابات آزاد انتخاباتی است که در حین انتخابات و بعد از انتخابات باید در آن آزادی باشد و فردی نباید به دلیل رای دادن به کسی از خدمت کنار گذاشته شود.

خاتمی تاکید کرد: فتنه خط قرمز است ، از حامیان فتنه در پست های کلیدی استفاده نکنید. 

وی افزود: دولت ، دولت مشروع است، همه دولت های بعد از انقلاب با تنفیض رهبری مشروع هستند و همه ما وظیفه حمایت ناصحانه از هرسه قوه را داریم.

خاتمی ضمن گرامیداشت هفته دولت یادآور شد:‌ اپوزیسیون دولت در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و هیچ یک از متدینین در کشور ما اپوزیسیون نیستند.

خطیب  نماز جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به شهادت شهید محسن حججی گفت:‌ فضای کشور عطر ایثار  و عطر شهادت گرفت و باران رحمت بارید. شهید حججی از رویش های انقلاب است.

وی تصریح کرد: از سرداران سپاه و به خصوص سردار قاسم سلیمانی تشکر می‌کنم که گفتند انتقام می گیریم. سپاه هرگاه می گوید که انتقام می گیریم دشمنان یقین بدانند که انتقام سختی در انتظار آن‌ها است و این عین مهر بر آن‌ها است.  به زودی منتظریم خشم خدا توسط بازوهای پرتوان ایرانی بر داعش فرود بیاید.

خاتمی با بیان اینکه جریان داعش چهار عنوان فقهی اعدامی دارد، اظهار کرد: داعش مفسد فی الارض، محاربه با خدا و رسول ، بابی و ناصبی است و قلع و قمع آن‌ها واجب شرعی می باشد به خصوص شمری که همراه با این شهید ما با خنجر می آمد عنوان پنجمی نیز می گیرد و بدترین جنایت آن است که آن‌ها با الله اکبر  مسلمان می کشند و الله اکبر و لااله الا لله می گویند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: لعنت به شما که از الله اکبر سوء استفاده می کنید. سردار جعفری چندی پیش گفت که ما سی هزار شهید مثل شهید حججی داریم . این خون های پاک سرمایه نفیس این کشور است و کمترین توهین به این خون های پاک شرکت در جنایات داعش است . بنابراین صاحب قلم ها ،‌صاحب سایت ها و صاحب کانال ها مراقب باشید که از خطوط قرمز عبور نکنید.

وی همچنین از اهالی شهر نجف‌آباد و خانواده شهید حججی تقدیر کرد.

خاتمی در ادامه با اشاره به کشتار اخیر صورت گرفته در افغانستان ، گفت: شیعه کشی و مسلمان کشی در افغانستان و در هر جای دیگر دنیا را محکوم می‌کنیم. چه شیعه کشی باشد و چه سنی کشی و قصه ای که در افغانستان اتفاق افتاد جگر هر مسلمانی را سوزاند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین اظهار کرد: مسئله جنایات نژاد پرستانه در آمریکا را حتما در رسانه‌ها شنیدید که نژادپرستان کشتند و غارت کردند و از همه عجیب تر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا که باید حافظ منافع مردم باشد این موضوع را محکوم نکرده است.

وی تاکید کرد: اگر این زیرپا گذاشتن حقوق بشر نیست ، پس چیست؟ آمریکا در خط مقدم زیرپا گذاشتن حقوق بشر است.

خاتمی یادآور شد: اخیرا نیز دیدیم که داعشی که آن‌ها خود پرورش دادند در اسپانیا جنایت کرد و هنوز هم می گوییم که شهید حججی را آمریکایی ها کشتند و آن‌ها آن منطقه را بمباران کردند. اگر بشریت می خواهد از این بلا رها شود باید به دولت هایشان فشار بیاورند که از حمایت از داعش دست بردارند.

وی همچنین با اشاره به روز سی مرداد ، روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی در 48 سال پیش گفت :‌به این بهانه باید از جنایات اسرائیل گفت تا فراموش نشود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران انتخاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویژه آیت‌الله شاهرودی را تبریک گفت.

خاتمی در پایان با اشاره به وقوع سیل در برخی از نواحی کشور و تسلیت به خانواده های داغ دیده اظهار کرد: این موضوع همه را غم زده کرد و از مسئولین نیز انتظار می رود با شتاب بیشتری مسئله را پیگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار