دبیر ستاد طرح‌های ساماندهی سواحل استان مازندران از استقرار هزار و ۳۰۰ نفر ناجی غریق در نوار ساحلی استان از ابتدای خرداد ماه امسال تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 18 August 2017
 مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا؛ به فعالیت ۹۵ طرح ساماندهی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان مازندران به منظور ارائه خدمات مناسب و جامع به گردشگران در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این طرح‌های ساماندهی، استقرار ناجیان غریق به منظور نجات احتمالی گردشگران است.
 
عیسی طوسی اظهار داشت: البته استقرار ناجیان علاوه بر طرح‌های ساماندهی در مناطق خطرآفرین نیز صورت گرفته که این امر از اهمیت بسیار زیادی در ایجاد امنیت بیشتر برای گردشگرانی که قصد شنا در آبهای استان مازندران را دارند، داشته است.
 
این مقام مسئول در استانداری مازندران اظهار داشت: امسال هزار و ۳۰۰ نفر ناجی غریق در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران جهت ارائه خدمات امداد و نجات، استقرار یافته اند.
 
به گفته دبیر ستاد ساماندهی طرح‌های دریای مازندران، ۹۰۰ نفر ناجی در مناطق خطر آفرین سواحل استان استقرار یافته اند تا ضمن آگاهی دادن به گردشگران نسبت به شنا نکردن در این مناطق در صورت وقوع حادثه نیز بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.
 
وی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ نفر دیگر در طرح‌های ساماندهی دریای استان مازندران مستقر هستند تا در صورت وقوع هر گونه سانحه غرق شدگی با سرعت به گردشگران خدمات امداد و نجات را ارائه دهند.
 
طوسی با اشاره به اینکه ۳۷۱ نقطه خطرآفرین شنا ممنوع در طول نوار ساحلی دریای مازندران توسط کارشناسان مربوطه شناسایی شده است، بیان کرد: بر اساس آمار، بیشترین میزان غرق شدگی‌ها هر ساله از این مناطق مخابره می‌شود.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در ادامه گفت: به همین منظور بیش از دو برابر برنامه، تعداد ناجیان غریق استان را در این نقاط شنا ممنوع استقرار داده ایم تا شاهد کاهش تعداد غرق شدگان در ایام تابستان باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هزار نفر ناجی غریق در طول نوار ساحلی مازندران در مناطق خطر آفرین استقرار یافته اند، بیان داشت: مناطق خطر آفرین همانطور که از نامشان پیداست مکان مناسبی برای شنا نیست، اما ناجیان غریق جهت هشدار و جلوگیری از غرق شدگی احتمالی گردشگران در این مناطق استقرار یافته اند.
 
این مقام مسئول در استان مازندران از تجهیز ناجیان غریق به امکانات لازم جهت امداد و نجات موثر و سریع طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز ناجیان غریق به کوله‌های بادی و نیز جلیقه‌های کپسول دار مجهز شده اند.
 
به گفته دبیر ستاد طرح‌های ساماندهی دریای مازندران، این کپسول‌ها به دو طرف جلیقه ناجی نصب شده است و امکان شرایط نجات سریعتر را برای غرق شدگان فراهم می‌کند.
 
این مقام مسئول در استانداری مازندران با اشاره به اینکه بکارگیری این کپسولهای نجات برای نخستین بار است که صورت می‌گیرد، اضافه کرد: این کپسول‌ها با ویژگی‌های خاص باعث می‌شود تا هر ناجی بتواند به طور همزمان ۱۰ نفر را از غرق شدگی نجات دهد.
 
طوسی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات ویژه از سوی وزارت کشور به استانداری، بتوانیم تجهیزات بیشتری را برای ناجیان غریق استان فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار