دبیر جامعه واعظین جهادی:
نشست فعالان جامعه واعظین جهادی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در شهر مقدس قم برگزار گردید.
کد خبر: ۴۸۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰ 20 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین حسین علاءالدین در نشست فعالان جامعه واعظین جهادی با بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این جامعه جهادی گفت: جامعه واعظین جهادی سعی می کند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مصداق عینی نیروی انقلابی جوان آتش باختیار در عرصه تبلیغ دین باشد.

وی افزود: همانطور که در آغاز انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس شهیدان والا مقامی مانند باکری ها و همت ها جوانانی با حدود تنها سی سال سن بودند و در عین جوانی، گفتمان انقلاب اسلامی را در مسیر خود پیش بردند، امروز نیز مبلغین جوان و با انرژی می توانند در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کنند و تعیین کننده باشند.

این فعال فرهنگی با خاطر نشان کردن اهمیت تبیین ماهیت انقلاب اسلامی برای نسل جوان امروز خاطر نشان کرد: هر جریان سیاسی اجتماعی با گذشت زمان ناگزیر به بازشناسی و بازنشر مبانی و اهداف اولیه خود می باشد و در غیر این صورت بی گمان در معرض تحریف و انحراف قرار گرفته و در طول اعصار تاریخ با خط سیر اولیه خود زاویه پیدا می کند و از همین رو بازنشر مبانی انقلاب برای نسل جوان امروز یکی از وظایف مهم مبلغین است.

 وی تصریح کرد: اگر امروز ماهیت انقلاب اسلامی به عنوان یک تفکر جریان ساز برای جوانان تبیین نشود، تبدیل نسل انقلاب در طول تاریخ به تبدیل هویت انقلاب منجر خواهد شد و از این دست، نمونه های تاریخی فراوانی قابل ذکر است.

دبیر جامعه واعظین جهادی ظهور جبهه مقاومت در کشورهایی نظیر سوریه، عراق و بحرین را از برکات انقلاب و نشانه رویش ها در جریان انقلاب اسلامی دانست و افزود: وقتی امروز امثال شهید حججی ها در دفاع از حرم اهل بیت جان فشانی می کنند همان روحیه ای تداعی می شود که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در شلمچه و مجنون داشتند و این نشان دهنده رویش در درون گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به برنامه های آتی جامعه واعظین جهادی افزود: به زودی از پورتال جامع جامعه واعظین جهادی رونمایی و سامانه الکترونیک درخواست و اعزام مبلغ به همه استان های کشور شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی همچنین از تدوین طرح جامعی با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی و مخصوصا بازی های رایانه ای در معاونت تبلیغ نوین جامعه واعظین جهادی خبر داد.

در پایان نشست فعالان جامعه واعظین جهادی ضمن تقدیر از یکی از روحانیون مبارز بحرینی مجموعه ای از متون و دلنوشته های اهالی فرهنگ و هنر خطاب به خواهران و برادران بحرینی به این مبارز بحرینی اهداء گردید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار