علی رضایی دبیر ستاد ازدواج استان فارس در کنفرانس به مناسبت هفته ازدواج گفت: از بین رفتن قبح طلاق مسئله‌ای قابل بررسی است.
کد خبر: ۴۸۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 21 August 2017
تابناک فارس به نقل از موج:علی رضایی ،تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که نظریه‌های علمی مطرح شده درخصوص علل افزایش طلاق با واقعیت انطباق ندارد.

رضایی با بیان اینکه جابجایی نظام ارزش‌ها یکی دیگراز علل افزایش طلاق است افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین اختلاف‌ها بین زوجین دریک سال اول و بیشترین طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی مشترک به وقوع می‌پیوندد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اینکه بیش‌تر طلاق‌های رخ داده در کشور توافقی است و میانگین سن طلاق در کشور بین ۲۲ تا ۳۸ سال است افزود: افزایش طلاق یک پدیده اجتماعی است که پیامدها و آسیب‌های اجتماعی خاص خود را دارد.

رضایی با اشاره به اینکه بررسی‌های آماری سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که تعداد دختران جوان در سن ازدواج بیشتر از پسران آماده ازدواج است افزود: این درحالی است که بیشترین اختلاف آماری مربوط به رده سنی زنان 25 تا 29 سال با مردان 30 تا 34 سال است .

وی افزود: مقایسه زنان و مردان در سن ازدواج مجرد نشان می‌دهد که تعداد زنان 100 هزار نفر بیش از مردان است و برهمین اساس باید گفت هرچه سن ازدواج بالاتر رود تعداد دختران مجرد بیش از پسران می‌شود به همین دلیل جمعیت‌شناسان توصیه می‌کنند نباید اجازه دهیم سن ازدواج در دختران بالا رود تا مشکلی نیز برای ازدواج آنان بوجود نیاید.

رضایی متوسط سن فرزندآوری مردان ساکن درشهر شیراز را 37 سال عنوان کرد و افزود:میانگین سن ازدواج دختران و پسران شیرازی به ترتیب 21 و 29 و نیم سال است که این آمار در دهه گذشته تا کنون روبه افزایش بوده است.

دبیر ستاد ازدواج استان فارس درعین حال گفت: گراش با میانگین سن ازدواج 16 و نیم سال برای دختران و 21 سال برای پسران عنوان پایین‌ترین میانگین سنی ازدواج را بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

رضایی میانگین ایده‌آل سن ازدواج جوانان 26 سال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه علیرغم وجود حساسیت‌های فراوان در حوزه ازدواج و فرزندآوری سیاست‌های جمعیتی کشور درجامعه تحقق پیدا نمی‌کند گفت: وقتی تجردگرایی دختران به بیش از 33 درصد رسیده است و به راحتی در دسترس پسران هستند دیگر تمایل به ازدواج برای هر دو طرف چه پسر و چه دختر وجود ندارد و این زنگ خطری برای نظام خانواده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس درعین حال از کنترل سیر صعودی آمار طلاق در دوسال گذشته دراستان فارس خبر داد و گفت: درست است که شتاب ثبت طلاق دراستان فارس در دو سال اخیر کنترل شده و کاهش یافته است اما بازهم آمارهای موجود نگران کننده است.

رضایی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته ازدواج در استان فارس گفت: بزرگترین جشن ازدواج جوان کشور یکم شهریور در ورزشگاه شهر آباده فارس برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جشن ازدواج در شهر شیراز خبرداد و افزود: این جشن 4 شهریور در بنیاد طوبی برگزارمی‌شود .

از اول ذی الحجه (یکم شهریور) تا 7 ذی الحجه که همزمان با پیوندآسمانی حضرت علی (ع)با حضرت فاطمه (س) است درکشورما به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار