حجت الاسلام جعفری دبیر همایش امام رضا(ع) در آیینه ادبیات عامه در کرمانشاه:
سخنرانی ها معمولی بود، یعنی اداری و اجرایی بود. می توانستند از این همه محققینی که در موضوعات مختلف صاحب نظر هستند دعوت کنند تا سطح علمی جلسات بالاتر رود. اگر این اتفاق می افتاد و چنین شخصی حداقل ده دقیقه صحبت می کرد، ما و بقیه هم استفاده می کردیم.
کد خبر: ۴۸۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 21 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری رضوی، حجت الاسلام جعفری، دبیر جشنواره امام رضا(ع) در آینه ادبیات عامه در کرمانشاه، گفتگو با خبرنگار ما، از حال و هوای این جشنواره و نقاط ضعف و قوت آن گفت.
ارزیابی شما از جشنواره امسال امام رضا علیه السلام در مشهد چگونه است؟ 
ارزیابی متوسطی دارم. برنامه ها از لحاظ محتوایی خیلی غنی نبودند، یعنی غیر از برنامه ی مداحی که برگزار شد و اجرای عالی داشتند، بقیه‌ برنامه ها در حد یک برنامه معمولی و متوسط بود. 
کمبودها را در چه چیزهای دیگری دیدید؟ 
این دوره پانزدهم یک دوره‌ای بود که انتقال شرایط چهارده دوره گذشته به یک دوره جدید بود. یعنی چهارده دوره گذشته که برگزار شده بود یک طرف و این دوره با یک مدیریت جدید یک طرف. از این جشنواره انتظار بود که مروری به چهارده دوره گذشته و حتی پانزدهمش که سال جاری باشد میشد؛ چون دوره ی اخیر که  مدیریت آقای شیخ باشد حدود ۳، ۴ ماه اخیر بود و اصل جشنواره تقریباً از روز اختتامیه سال قبل شروع می‌شود.
به نظر من، به لحاظ اخلاقی باید از آقای جعفری دعوت می‌شد. البته شاید هم دعوت شده و ایشان نیامده اند. من نمی‌دانم و اطلاع ندارم. به هر حال نبودشان جالب نبود و مناسب بود یک تجلیل یا حداقل اسمی از ایشان آورده می‌شد.
از لحاظ محتوایی برنامه‌ها جشنواره را چطور دیدید؟ 
جشنواره از لحاظ محتوایی، یک مقدار ضعیف بود؛ چون غیر از یک دو سخنرانی، برنامه خاصی وجود نداشت. سخنرانی ها هم فنی و تخصصی نبودند.
یعنی در حد جشنواره امام رضا علیه السلام نبود؟ 
بله، سخنرانی ها معمولی بود، یعنی اداری و اجرایی بود.  می توانستند از این همه محققینی که در موضوعات مختلف صاحب نظر هستند دعوت کنند تا سطح علمی جلسات بالاتر رود. اگر این اتفاق می افتاد و چنین شخصی حداقل ده دقیقه صحبت می کرد، ما و بقیه هم استفاده می کردیم. به لحاظ سیاسی هم برخی رفتارها صورت گرفت که به نظر من لازم نبود، مثل دعوت از حجت الاسلام رئیسی.
ممکن است حضور حجه الاسلام رئیسی به جهت تولیت آستانه مقدس رضوی باشد نه به جهت مسائل سیاسی.
قطعاً همینجوری بوده، یعنی وجهه حضور ایشان حتماً حداقل پنجاه درصدش اینجوری است. ولی به هر حال آقای رییسی الآن کاندیدای ریاست‌جمهوری از طرف جریان خاصی بوده و خودتان می‌دانید که انتخابات یک کار سیاسی است. بله، اگر کاندیدا نمی‌بودند و این جریان نبود فرمایش شما درست بود. البته قطعا در این کار تعمدی نبوده ولی کمی تأمل وجود داشته است.
مسأله دیگر اینکه هر ساله از شبکه های استانی، تیزری پخش می شد و جشنواره موضوعی هر استان اطلاع رسانی می شد اما امسال این اتفاق نیفتاد که می توان آن را از نقاط ضعف جشنواره برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار