کد خبر: ۴۸۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 21 August 2017
به گزارش «تابناک یزد» رئیس  اداره امور عشایر استان یزد گفت: امسال مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تولید گوشت قرمز به عشایر استان یزد پرداخت شد.

حسن زارع اظهار داشت‌: بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با باز پرداخت پنج‌ ساله در طول 5 ماهه اول امسال به 55 خانوار عشایر شهرستان‌های ابرکوه و خاتم برای زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص داده  شده است.

وی از پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تولید گوشت قرمز به عشایر یزد خبر داد و افزود: 800 میلیون ریال بودجه هم  برای ساخت سه باب آب انبار شرب دام و تامین آب‌رسانی دام عشایر شهرهای ابرکوه و خاتم هزینه شده است .

زارع  ادامه داد: امسال همچنین با مشارکت اداره کل منابع طبیعی استان برای سهولت در رفت آمد عشایر استان یک هزار و 200 کیلو‌متر راه‌های عشایری تیغ‌زنی شده است .

رئیس  اداره امور عشایر استان یزد با بیان اینکه تامین آرد و نهاده‌های دامی عشایر یکی از اولویت‌ها در استان یزد است، خاطرنشان کرد: دولت امسال علاوه بر توزیع بیش از 60 تن آرد  بین خانوار‌های عشایر مقدار و یک هزار تن جو را با  باز پرداخت مدت‌دار با توجه به تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع استان یزد برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان یزد اختصاص داده است .

وی تامین آب مورد نیاز دام عشایر را بسیار ضروری خواند و ادامه داد: سا لانه یک هزار و  200 دستگاه تانکر 12 هزار لیتری آب برای مصارف دام‌های عشایر استان یزد توزیع می‌شود .

زارع افزود: برغم تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع، عشایر استان یزد سالانه بیش از پنج هزار تن انواع فرآورده‌های دامی و لبنی به ارزش بیش از500 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه می‌کنند و نقش بسزایی در رشد اقتصاد استان دارند.

وی  با بیان اینکه عشایر استان علاوه بر نقش تاثیر‌گذاری که در تولیدات بیش از پنج هزار تن مواد پروتئینی و لبنی دارند، تصریح کرد: در  تولید صنایع دستی به ویژه تولید فرش دستباف سهم بسزایی دارند بطوری که 15 درصد تولید صنایع دستی را در استان را به خود اختصاص دادند.

رئیس  اداره امور عشایر استان یزد عنوان کرد: عشایر استان امسال 2 هزار و 16 تن شیر و مواد لبنی به ارزش بیش از120 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه کردند .

وی ادامه داد: جمعیت عشایر استان یزد بیش از 6 هزار نفر در قالب یک‌هزار و 300 خانوار و سه ایل بختیاری‌، خمسه و قشقایی هستند که به نگهداری 140هزار راس دام سبک مشغول هستند.

وی با بیان اینکه عشایر استان یزد در مناطق ییلاقی استان‌های فارس و کرمان فعالیت دارند، افزود: عشایر این استان با تلاش و فعالیت خود در پرورش دام سبک، 25 درصد مواد پروتئینی، 15 درصد مواد لبنی استان یزد را تولید می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار