معاون سیاسی استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بر ضرورت تیجاد مراکز ترک اعتیاد اجباری در استان تاکید کرد و گفت: توسعه تفریحات سالم و ورزش های همگانی باید در جامعه تقویت شود.
کد خبر: ۴۸۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 21 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمود قنبری پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه برنامه‌های جامع به منظور کاهش پدیده شوم اعتیاد در این زمینه کوشا باشند، ابراز داشت: وجود چهار هزار شهید در راه مبارزه با اعتیاد نشان می دهد باید عزم مسئولان در مبارزه با این پدیده خانمان‌برانداز بیشتر شود.

وی افزود: اعتیاد یک معضل اجتماعی است که یک‌نهاد به‌تنهایی نمی‌تواند آن را ریشه کن کند لذا در راستای مبارزه با این پدیده آسیب‌زا، ایجاد مراکز ترک اعتیاد اجباری برای معتادان می تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر اثرگذار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزایش نشاط اجتماعی را یکی دیگر از راهکارهای کاهش اعتیاد در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: تحقیقات نشان می دهد افراد ورزشکار کمتر به مصرف مواد مخدر گرایش دارند لذا این مهم می‌طلبد تا در برنامه‌های استانی به دنبال ایجاد ورزش های همگانی به‌ویژه در بوستان ها باشیم تا بتوانیم با توسعه ورزش و تفریح‌های سالم آثار اعتیاد را در جامعه کاهش دهیم.

قنبری با تاکید بر اینکه همه مردم باید از آسیب و پیامدهای اعتیاد آگاه شوند، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش، روحانیان و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ها می‌توانند بهترین نقش را در اطلاع‌رسانی آثار سو مصرف مواد مخدر در جامعه ایفا کنند لذا در این راستا باید استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان سمنان برای کاهش اعتیاد افزون‌تر شود.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد تنها متعلق به گروه خاصی نیست بلکه مانند آتش در خرمن گریبان گیر همه افراد جامعه می‌شود لذا این مهم می‌طلبد علاوه بر مبارزه فیزیکی با مواد مخدر مبارزه نرم افزاری نیز باید در جامعه انجام شودو همه افراد نسبت به رفع آن احساس تکلیف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار