در بیانیه مشترک علمای شیعه و سنی سمنان تاکید شد؛
علمای شیعه و سنی و همچنین طلاب افغانستانی مقیم شهرستان های استان سمنان در بیانیه مشترکی بر ضرورت تقویت وحدت تاکید و این مهم را موجب اقتدار بیش از پیش اسلام دانستند.
کد خبر: ۴۸۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 21 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، علمای اهل شیعه و سنی استان سمنان پیرامون ضرورت وحدت بین تشیع و تسنن بیانیه ای مشترک صادر کردند که متن آن به شرح ذیل است:

اولین نشست صمیمی علما و روحانیون مهاجر استان سمنان

با سلام و صلوات به روح مطهر و تابناک نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (صل الله و علیه و آله وسلم) اخرین فرستاده الهی و اهل بیت عصمت و طهارتش وسلام و درود خداوند به روح پرفتوح بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، احیاکننده اسلام ناب محمدی (صل الله و علیه و آله وسلم) در عصر حاضر، امام‌خمینی(رضوان الله تعالی علیه)، که ملجاء و پناهگاه مستضعفین عالم از جمله مهاجرین مظلوم افغانستان بودند و با آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای رهبر معظم انقلاب، سکان‌دار کشتی هدایت اسلام ناب محمدی(صل الله و علیه و آله وسلم) در دوره معاصر، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) که به عنوان پدری معنوی سایه رحمتش را بر سر ملت ایران و مهاجرین ما گسترانیده ‌است و با تشکر از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در این چهل سال آغوش پرمحبتش را به روی پناهندگان افغانستان گشود و با تمام مشکلاتی که دولت‌های مستکبر برای این نظام ایجاد کردند از پذیرش مردم مسلمان، هم‌کیش، هم‌زبان و همدل همسایه، دریغ نورزید.

این روزها تاریخ شاهد نمایش‌های خون‌بار، فجیع و دردناکی است که دشمنان انسانیت و مزدوران دست‌پرورده استکبار جهانی با هدایت فکری و مالی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سرزمین‌های زخمدیده جهان اسلام به صحنه می‌کشند. زخم‌های عمیق و مصیبت‌های جانکاهی که جراحتش قلب هر انسان آزاده را می‌خراشد:

در روزهایی که مصادف با سالروز شهادت خبرنگار و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران است عده‌ای از مسلمانان بی‌گناه میرزا ولنگ افغانستان را به خاک و خون می‌کشند. در جنایتی دیگر نمازگزاران مسجد جوادیه هرات را به مسلخ می‌برند و در فاجعه‌ای دیگر، در ماه مبارک رمضان و در شب‌های قدر، مهمانان خداوند را در مسجد الزهرای (سلام الله علیها) ی کابل به شهادت می‌رسانند یا ده‌ تن از علماء را در مسجد جامع هرات و مردم بی دفاع شیعه و اهل سنت را وحشیانه می‌کشند. این‌ عبارت‌های ناتوان تنها به صفحات ناچیزی از این کتاب خون‌گرفته و فقط به گوشه‌ای از درد و اندوه قلب سوخته افغانستان اشاره‌دارد.

اخیراً نیز جهان شاهد اسارت و سر بریدن پاسدار مدافع حرم، شهید محسن حججی مقابل چشم دوربین و نگاه منافقانه مدافعان دروغین حقوق بشر بود. اینها سکانس‌هایی از سریالی ننگین است که کارگردانیش را سفّاکان آمریکایی و اسرائیلی به عهده‌دارند.

اینک ما علمای شیعه واهل سنت افغانستانی مقیم استان سمنان، ضمن تأکید بر وحدت تمام مسلمانان، پیروان پیامبر رحمت که آماج تیر نفرت شیاطین هستند، این جنایات ننگین و فجایع غیرانسانی را محکوم می‌کنیم و از خداوند متعال اضمحلال دشمنان مکتب اسلام را مسئلت می‌نماییم.

در پایان از زحمات بی‌دریغ و همراهی برادرانه استاندار محترم استان سمنان، مسئولان گرانقدر استانداری و مدیر کل محترم و پرسنل خدوم اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان را ارج ‌می‌نهیم که از بدو ورود مهاجران افغانستانی به استان سمنان، با آغوش باز پذیرایشان بودند و در این راستا زحمات بسیاری متحمل‌گردیدند. همچنین از مدیر کل و مسئولین محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان که این مجال را فراهم نمودن سپاسگزاریم و بویژه از دانشمند گرانقدر حضرت آیت الله شاهچراغی امام جمعه محترم سمنان و نماینده محترم ولی فقیه در استان که با حمایت های معنوی خود همواره چراغ راه ما بودند صمیمانه قدردانی می نماییم و از درگاه خداوند منّان پیروزی و سربلندیشان را خواستاریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار