فرماندار چالدران گفت: امسال 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای احیای زیرساخت های میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است
کد خبر: ۴۸۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 21 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،کریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار مشکلات آبگرم و مقبره سیدصدرالدین چالدران و دیگر اماکن گردشگری حل شود.
وی بیان کرد: چالدران یکی از شهرستان های گردشگرپذیر آدربایجان غربی است و در صدد هستیم با برنامه ریزی های به عمل آمده زمینه های گردشگری را با ایجاد زیر ساخت های لازم توسعه بخشیم.
وی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل قوی شهرستان چالدران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری امیدواریم تخصیص این اعتبار بتواند چهره این شهرستان زیبا را با جذب گردشگر متحول کند چراکه در سال های گذشته مشکلات ساختاری مانع درخشش استعدادهای گردشگری این منطقه شده است.
وی اضافه کرد: گردشگری یکی از اولویت های اصلی برنامه های فرمانداری در چالدران بوده و توجه ویژه دولت تدبیر و امید نیز به رونق زیرساخت های گردشگری و توسعه این صنعت است.
آذربایجان غربی از جمله استان های برخوردار از میراث فرهنگی در کشور است به طوری که بیش از هزار و 400 میراث ملی و 2 میراث جهانی در آن وجود دارد.
چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
شهرستان چالدران 50 هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده ممر درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود 200 روستا در 2 بخش مرکزی و دشتک دارد.
از جمله میراث فرهنگی این شهرستان می توان به قره کلیسا، مقبره سیدصدرالدین /از سرداران دوران صفوی و جنگ چالدران/ اشاره کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار