فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آباد غرب گفت: از ابتدای سال جاری 82 درصد پرونده هاي ورودي به دوایر مددکاري اجتماعی كلانتري ها به مصالحه ختم شده است.
کد خبر: ۴۸۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 22 August 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" ، بیان کرد: واحدهای مددکاری و مشاوره کلانتری ها علاوه بر كاهش بار پرونده هاي قضائي نقش انکار ناپذیری در كاهش آسيب ها و جرايم اجتماعي دارند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به این که امروزه حضور مشاور و مددکار پلیس به جهت جنبه های پیشگیری از جرایم در جامعه ضروری است، گفت: استفاده از توانمندی های مشاوران رویکردی عاقلانه به نظر می رسد، زیرا افرادی که از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار مشکل یا بزهی می شوند، گاها مشکل آنان در جریان مراحل دادگاهی قابل حل نبوده که با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری ها و انجام اقدامات تخصصی می توان از ورود افراد به دادگاه ها جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر فلسفه حضور پلیس در جامعه با رویکرد مبارزه با جرایم اجتماعی، افزود: پلیس با جلوگیری از وقوع جرایم و مبارزه با مجرمان امنیت جامعه را تامین می کند که با توجه به پیچیده تر شدن جرایم و تغییر رویکرد پلیس نسبت به جرم، از رویکردی سلبی به رویکردی نرم همراه با ظرافت، هوشمندی و انعطاف پذیری تغییر یافته است.

فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 411 پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری ها ارجاع داده شده که از این تعداد 82 درصد به سازش ختم است و 18 درصد دیگر جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار