امام جمعه دامغان:
امام جمعه دامغان با بیان اینکه در شهرستان ۵۸ مسجد وجود دارد، گفت: در تمامی این مساجد و طی سه نوبت صبح، ظهر و مغرب و عشاء فریضه نماز جماعت اقامه می شود.
کد خبر: ۴۸۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 22 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۵۸ مسجد در دامغان وجود دارد، تاکید کرد: باید از توان و ظرفیت مساجد برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده شود همچنین در این راستا آنطور که باید نتوانستیم از ظرفیت این مکان های با ارزش و مقدس به خوبی بهره برداری و استفاده کنیم که این یک خلا بزرگ بوده و باید برطرف شود.

حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان - کراپ‌شده

وی افزود: در مساجد ما باید سبک زندگی اسلامی، حفظ وحدت و اخلاق دینی و اسلامی را به مردم آموخت و از ورود دعواهای سیاسی به این اماکن که خانه خدا است پرهیز شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه محراب مساجد برای حرکت انقلاب و منبر مساجد محتوا و ماهیت انقلاب اسلامی و ملت ایران را نشان می دهد، تاکید کرد: مساجد در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستندو مساجد ما در حرکت های اجتماعی، اعتقادی و حتی سیاسی حرف اول را می زنند و جمعیت مساجد موتورحرکت جامعه اسلامی و انقلاب ما بوده است.

حسینیان با بیان اینکه هیئت امنا، ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با هم هماهنگ و متحد باشند، اظهار داشت: متاسفانه این نقش و هماهنگی و اتحاد کم رنگ شده و هیئت امنا، ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تلاش کنند این اتحاد را پررنگ سازند.

وی افزود: مساجد می تواند به محلی برای تربیت نیروی های بسیجی، ورزشگاهی و برای تربیت پهلوانان و کتابخانه برای تربیت صاحبان فکر و اندیشه تبدیل شود.

امام جمعه دامغان گفت: مسجد محل توحید، عبادت، دینداری و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و خداوند متعال و انبیا نیز ارزش و اهمیت خاصی نسبت به مساجد قائل بودند و حضور مومنان در نمازهای جماعت مساجد توفیق الهی بر بندگان است که موجب حفظ فرد از عذاب آخرت می شود.

برچسب ها: مساجد ، انقلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار