استاندار کرمانشاه گفت: استانداری کرمانشاه از طرح های مناسب به منظور گسترش باغ ها حمایت می کند و تسهیلات لازم را به اين گونه طرح ها تخصیص خواهد داد.
کد خبر: ۴۸۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 22 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر اسداله رازانی در جلسه  کارگروه اب و کشاورزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت:  باغداری در استان با وجود اراضی کشاورزی مناسب و بستر های مناسب  بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه وصعت باغات کرمانشاه بسیار ناچیز است، اظهارداصت: ما شش درصد اراضی کشور در کرمانشاه وجود دارد در حالی که یک درصد باغ های کشور در این استان وجود دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمان با یک سوم بارندگی کرمانشاه ۴۵۰ هزار کتار باغ دارد، گفت: به رغم بارندگی ها و زمین های کشاورزی مناسب میزان باغ های این استان حدود ۳۵ هزار هکتار است.

دكتر رازاتی با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در توسعه باغ ها دارند،  تاکید کرد:  باید گسترش باغ های منطقه به دست مردم بومی انجام شود.

استاندار کرمانشاه افزود: علت عقب افتادگی کشاورزی در استان کرمانشاه باید شناخته و برطرف شود.

دكتر رازانی با بیان اینکه دلیل اصلی عدم‌گسترش‌ باغ ها نبود تمایل در میان مردم است، گفت: تغییر نگرش کشاورزان استان به سمت باغداری بسیار دشوار است و نیاز به فرهنگی سازی دارد.

وی ادامه داد: اگر به مردم آموزش های لازم را ارایه دهیم امکان گسترش باغ های استان وجود دارد.

استاندار کرمانشاه اظهارداشت: باید به سمتی پیش روی که به جای واگذاری اراضی ملی، کشاورزان متقاضی تعییر زمین های کشاورزی به باغ باشند.

دكتر رازانی با اشاره به طرح های حمایتی برای ایجاد باغ گفت: ایجاد چاله در اراضی و واگذاری ان به مردم به منظور ایجاد باغ به نظر چندان نتیجه بخش نباشد زیرا تجربه های مشابه به نتیجه نرسیدند.

وی خطاب به مسوولان جهاد کشاورزی گفت: باید فرمانداران را در مدیریت ایجاد و گسترش‌ باغ ها سهیم کنیم تا بتوانیم بهتر از گذشته  به نتیجه برسیم.

استاندار کرمانشاه در پايان اظهار داشت: اگر طرح های خوبی به منظور گسترش باغ ها ارائه شود استانداری از آن حمایت خواهد کرد و اعتبارات لازم‌ را نیز تخصیص خواهيم داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار