مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در بازدید از پروژه محوطه‌سازی ارک:
فارس:مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به لزوم رعایت ضوابط طرح مصوب از سوی پیمانکار پروژه محوطه‌سازی بنیاد مصلی برداشتن دیوار حائل حد جنوبی ارک علیشاه را در راستای ایجاد دسترسی مناسب برای گردشگران عنوان کرد.
کد خبر: ۴۸۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 22 August 2017
 مرتضی آبدار بعد از ظهر امروز 31 مرداد در بازدید از ارک تبریز و در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: محوطه‌سازی ضلع جنوبی ارک با رعایت الزاماتی نظیر عدم خاکبرداری توسط ماشین آلات سنگین به تصویب شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده و زیرنظر معاونت میراث فرهنگی استان توسط بنیاد مصلی آغاز شده است که اقدام بسیار ارزشمندی است اما متاسفانه در روزهای اخیر برداشتن شبانه دیوار حائل حدجنوبی ارک موجب ایجاد شائبه‌هایی شده است.

وی افزود: دیوار حائل حدجنوبی ارک سازه‌ای نوساز است که زمان احداث آن به اوایل دهه هشتاد برمی‌گردد آن هم در محلی که قبلاً برای ایجاد سوله در دهه هفتاد حفاری و بتن‌ریزی عمیق صورت گرفته بود و در حال حاضر با استناد به نظر کارشناسان نه تنها هیچ لایه تاریخی در آن وجود ندارد بلکه موارد متعددی از نخاله‌های ساختمانی اعم از میلگرد و ... و نیز بقایای مصالح سوله یادشده به طور کاملاً واضح مشاهده می‌گردد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: با تخریب دیوار مزبور در طرح محوطه‌سازی پلکان  شکیلی جهت دسترسی آسان گردشگران به ارک جایگزین خواهد شد و اطمینان داریم پس از اتمام پروژه تمام انتظارات مردم فهیم تبریز و استان به شایستگی برآورده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حرکت شائبه برانگیز پیمانکار پروژه در انجام عملیات شبانه به بهانه محدودیت‌های ترافیکی خاطرنشان کرد: پس از اطلاع از عملیات و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات با ورود یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان عملیات تخریب دیوار حائل متوقف گردیده و از هرگونه عملیات شبانه و استفاده از ماشین‌آلات  سنگین ممانعت به‌عمل آمده است.

عملیات محوطه‌سازی ضلع جنوبی ارک تبریز طبق روال و بر اساس طرح مصوب در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار