مدیرکل هواشناسی استان قم:
مدیرکل هواشناسی استان قم یکی از مسائل مغفول مانده استان را پدیده مخرب گردوغبار دانست و گفت: به دلیل نبود اعتبار برای راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش گردوخاک نتوانستیم در این زمینه توفیقی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 23 August 2017
به گزارش تابناک قم، یحیی زارع در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد،با اشاره به اینکه نخستین ایستگاه بین‌المللی هواشناسی در قم امسال راه‌اندازی شده است  اظهار داشت: در سال 95 تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان به 75 مورد افزایش یافت که از این تعداد 10 ایستگاه اقلیم‌شناسی است.

مدیرکل هواشناسی استان قم بابیان اینکه نخستین ایستگاه استانی باران‌سنج خودکار در قم فعال‌شده است افزود: سال گذشته سامانه هشدار سیل نسل چهار برای نخستین بار در کشور در استان قم راه‌اندازی شد که قابلیت هشدار و پیش‌بینی 4تا 5 روز قبل از وقوع سیل را دارد.

وی نبود ایستگاه هواشناسی داخل شهر را یکی از دغدغه‌های شهروندان برشمرد و تصریح کرد: در این راستا امسال ایستگاه هواشناسی داخل استان مستقر و بهره‌برداری می‌شود.

به گفته زارعی با توجه به اینکه مهم‌ترین وظیفه هواشناسی پایش اطلاعات هواشناسی است در این راستا توسعه هواشناسی کاربردی در زمینه کشاورزی موردتوجه قرار گرفته است.

مدیرکل هواشناسی استان قم یکی از مسائل مغفول مانده استان را پدیده مخرب گردوغبار دانست و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود اعتبار برای راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش گردوخاک نتوانستیم در این زمینه توفیقی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پدیده گردوخاک تأثیر منفی بر تولیدات کشاورزی دارد، عنوان کرد: در کارگروه تخصصی مخاطرات جوی این موضوع بررسی شد تا میزان تأثیر منفی گردوغبار بر محصولات باغی و زراعی شناسایی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار