مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در راستای تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، مقبر شهید رئیسعلى دلوارى سردار بزرگ مبارزه با استعمار پیرانگلیس در وادی‌السلام نجف اشرف بازسازی شد.
کد خبر: ۴۸۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 23 August 2017

حمیده ماحوزی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با گرامیداشت سالروز مبارزه با استعمار پیرانگلیس اظهار داشت: 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری سردار بزرگ مبارزه با استعمار، در تقویم ملی ایران به عنوان  روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده که هر سال در این روز برنامه ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم باشکوه در یادواره شهید رئیسعلی دلواری خاطر نشان کرد: در یادواره شهید رئیسعلی دلواری روز ملی مبارزه با استعمار پیر، همه ساله برنامه ویژه‌ای در دلوار برگزار می‌شود که امسال این مهم باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیسعلی دلواری را نماد استعمار ستیزی نام برد و تاکید کرد: در راستای تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، مقبره شهید رئیسعلى دلوارى سردار بزرگ مبارزه با استعمار پیرانگلیس در وادی‌السلام نجف اشرف بازسازی شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه استان بوشهر نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری بر معرفی بیشتر این سردار بزرگ به جامعه تاکید کرد و  گفت: با وجود گذشت سال‌ها از حماسه‌آفرینی رئیسعلی دلواری و نامگذاری یک روز به نام ایشان، اما هنوز برخی‌ها این قهرمان مبارزه با استعمار را نمی‌شناسند درحالی این شخصیت برای انگلیس‌ها، روس‌ها و پرتقالی‌ها شناخته شده است.

عبدالکریم مشایخی، با بیان اینکه رئیسعلی دلواری، استعمار پیر انگلیس در بوشهر به زانو درآورد افزود: این سردار بزرگ رئیسعلی دلواری، به متجاوزان انگلیسی اجازه نداد این سرزمین را مستعمره خود کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه تاریخی رئیسعلی دلواری در جنوب کمتر از میزاکوچک خان جنگلی در شمال و ستارخان و باقرخان در تبریز نیست تاکید کرد:برای معرفی این شخصیت بزرگ می‌طلبد کاری اساسی انجام شود و برای معرفی هرچه بیشتر رئیسعلی دلواری به مردم بویژه جوانان باید کارهای فرهنگی و گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه استان بوشهر، پالایش موزه شهید رئیسعلی دلواری را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: اسناد و مدارک موجود در موزه باید با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر مورد بازبینی و پالایش اساسی قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار