مدیر مدرسه علمیه امام صادق( ع) چالوس گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه غرب مازندران راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 23 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمدحسن اسفندیاری امروز ۳۱ شهریور ماه در نشست خبری که به منظور گرامیداشت روز جهانی مسجد برگزار شد با اشاره به اینکه خبرنگاران پرچمداران عرصه خبر و اطلاع رسانی هستند و لحظات نابودشدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می کنند اظهار كرد: هرحادثه وقتی در چهاردیواری سکوت، بی اعتنایی و غفلت قرار بگیرد می میرد و فراموش می شود. 
وی با گرامیداشت روز جهانی مسجد با اشاره به اینکه کلمه مسجد ۲۸ بار در قرآن ذکر شده است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده اهمیت مکان و جایگاه مسجد است و برای آباد كنندگان مساجد جایگاه ویژه ای درنظر گرفته می شود. 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق( ع) چالوس با تاکید بر اینکه مسجد باید کانونی برای هرگونه حرکت و جنبش سازنده در زمینه آگاهی و بیداری مردم، پاکسازی محیط و آماده کردن مسلمانان برای دفاع از میراث‌های اسلام باشد افزود: مسجد کانونی برای فعال ترین قشرهای اجتماعی است و نباید محلی برای افراد بیکار و بیحال باشد. 
اسفندیاری با تاکید بر اینکه مسجد مکان تبلیغ، ارشاد و هدایت مردم محسوب می شود، بیان کرد: مسجد باید محلی برای عرضه کردن قوانین الهی و آشنا کردن مردم با آن بوده و پایگاه اجتماعی مردم، زمینه ساز ایجاد وحدت و همبستگی در میان اقشار مختلف اسلامی و دیدار با همدیگر است. 
وی با بیان اینکه مسجد مرکزی برای تصمیم گیری های مهم حکومتی است، تصریح کرد: مسجد تنها برای اقامه نماز نیست بلکه باید انواع عبادت ها در آن صورت بگیرد که یکی از آنها تفکر است بنابراین مسجد هم مدرسه بوده و هم دانشگاه محسوب می شود و هم اینکه مرکز تفکر و تامل است. 
امام جماعت مسجد جامع چالوس با اشاره به اینکه مسجد جامع این شهر به عنوان یکی از بناهای تاریخی با معماری اسلامی در سال ۱۳۲۴ با امکانات کم ساخته شد، اظهار کرد: این مکان به علت قرار گرفتن در وسط شهر و در معرض عبور و مرور عامه مردم در دوران دفاع مقدس به عنوان یک پایگاه انقلاب و مرکز اعزام نیروهای سه استان گلستان، مازندران و گیلان به جبهه ها بود. 
اسفندیاری در ادامه به مهم ترین فعالیت‌های خود در مدت دوسال اشاره کرد و گفت: سعی شد در این مدت  نوع نگاه مردم به مسجد تغییر یابد و مسجد را به عنوان محل وحدت و اجتماع همه اقشار و گروه ها مطرح شود. 
وی به تشریح خدمات ارائه شده در مدت دو سال پرداخت و گفت: نصب دستگاه خدمات رسان برای پرداخت فیش های آب، برق و گاز تهیه سبد کالا در شب عید، ماه مبارک رمضان، تحویل ۶۰ کیف مدرسه برای شروع سال تحصیلی در سال قبل به افراد نیازمند، احصا و احیای موقوفات و جدا کردن مغازه های مدرسه از مسجد از مهم ترین این فعالیت‌ها بوده است. 
وی مدیر مدرسه علمیه امام صادق( ع) چالوس با اشاره به سرو سامان دادن مغازه هایی که مالکیت آنها با مسجد و مدرسه است، افزود: تا کنون برای ۹ باب از این مغازه ها با همکاری اداره ثبت اسناد چالوس، اداره اوقاف سند تک برگی اخذ شد. 
امام جماعت مسجد جامع چالوس به اقداماتی مانند رنگ آمیزی، تعویض قرآن ، فرش، نقشه های قرآنی، جاکفشی مسجد و مکان دفتر مسجد جامع اشاره کرد و گفت: افتتاح پایگاه مقاومت بسیج این مسجد با گذشت ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تهیه جهیزیه به ارزش ۱۳ میلیون تومان به صورت غیرنقدی و ۸ میلیون تومان به صورت نقدی از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بود. 
اسفندیاری تاكید كرد: برای نخستین بار جشن عید غدیر، نیمه شعبان و جشن میلاد امام رضا در حیاط مسجد جامع برگزار شد كه با استقبال خوب مردم مواجه شد. 
وی در پایان گفت: به زودی نمایندگی مركز خدمات حوزه ها در غرب استان در چالوس راه اندازی می شود. 





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار