رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس خبر داد:
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از اجرای همزمان 9 نمایش و برپایی 3 نمایشگاه آثار هنری و 7 نمایشگاه کتاب طی روزهای آینده در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ 24 August 2017
به گزارش تابناک رضوی محمدکاظم دبیری، با اعلام این خبر، دباره نمایش هایی که این روزها در مشهد روی صحنه هستند، عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و تاکید همیشگی بر اهمیت نقش تئاتر و هنرهای نمایشی در ارتقای فرهنگ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس نیز در برنامه ای بلندمدت در سال جاری، اقدام به برگزاری مداوم و مستمر نمایش هایی با مضامین و محتوای اخلاقی و ارزشی کرده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی نمایش های «اتاق ورونیکا» به کارگردانی حسین اکبرپوردر سالن دوسویه پردیس مستقل تئاتر مشهد، «اتاق 1216» به کارگردانی کیوان صباغ در تماشاخانه اشراق، «شنا در آتش» به کارگردانی استاد رضا صابری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع)، برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس ادامه داد: همچنین نمایش های «اعترافاتی درباره زنان» به کارگردانی مسعود زرگران و مصطفی نصیری در سالن بهار مجتمع امام رضا(ع)، «کدو قل قله زن» به کارگردانی فرشید تمری در سالن هنرهای زیبا، «کلزا» به کارگردانی علی احمدی در سالن خورشید، «من مرتضی تنها هستم؛ روایتی شیرین از فوجی یامای تلخ» در کافه کتاب پردیس مستقل تئاتر مشهد، «شایعات» به کارگردانی علی ایزدپناه در سالن تئاتر شمایل و کمدی «عتیقه ها» در سالن نمایش مرکز جام جم مشهد نیز در همین مدت اجرا می شود.

وی درباره نمایشگاه های فرهنگی و هنری که در این مدت در نگارخانه های مشهد برپاست، توضیح داد: طی چند روز آینده نمایشگاه تصویرسازی عطیه قیاسی با عنوان «رویاهای کودکانه» در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع)، نمایشگاه آثار سه بعدی عکاسی در بوستان کوهسنگی توسط آقای شاه پسند از هنرمندان مشهدی و نمایشگاه بزرگ تجسمی خراسان با عنوان «به یاد استاد» به مناسبت چهارمین یادواره استاد فقید غدیر صباغیان در نگارخانه جهان اسلام در بوستان ملت، نیز در مشهد مقدس برپاست.

دبیری از برپایی نمایشگاه های دائمی کتاب در برخی نقاط از شهر مشهد خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی ملی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ما نیز در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، برنامه مدونی را در دست اجرا داریم که بر مبنای این برنامه، چند نمایشگاه کتاب دائمی در تعدادی از مناطق مشهد برپا می شود.
وی افزود: بر این اساس نمایشگاه کتاب «عروج اندیشه» در منطقه سپاد، نمایشگاه کتاب «موسسه فرهنگی هنری فرهنگ گستر شایگان» در چهار نقطه از شهر مشهد به ترتیب میدان دکتر شریعتی، کوچه سجادی روبری آموزش و پرورش مرکز، چهارراه دکترا جنب کتابفروشی فلسطین و میدان 17 شهریور، نمایشگاه کتاب «آل طه» در چهارراه شهدا و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی «انتشارات حسینی» در میدان دکتر شریعت، به صورت دائمی در مشهد برقرار هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به اکران همزمان چندین فیلم در 
پردیس ها و سالن های سینمایی مشهد، اظهار داشت: در کنار این فعالیت ها، برنامه هایی مانند برگزاری کلاس های آموزشی هنری و سینمایی در آموزشگاه های آزاد سینمایی، سمعی و بصری، هنری، موسیقی و خوشنویسی در ایام اوثات فراغت تابستان با تخفیف ویژه از سوی مدیران آموزشگاه ها، نیز در تابستان در حال برگزاریست.

وی از برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی تخصصی فرهنگی و هنری در مشهد خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی شعر، فیلم و عکس، تعزیه خوانی، کتابخوانی، هنری و تجسمی نیز به صورت هفته ای در آموزشگاه ها، شرکت های فرهنگی و هنری، موسسات و پردیس های سینمایی مشهد، از دیگر برنامه های این مدت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار