وزیر خارجه آلمان با توجه به ادامه تنش‌ها میان برلین و آنکارا، از اتباع کشورش خواست تا به ترکیه سفر نکنند و در این کشور سرمایه‌گذاری هم نکنند.
کد خبر: ۴۸۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 25 August 2017
به گزارش تابناک : «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان از اتباع این کشور خواست تا برای گذراندن تعطیلات به ترکیه نروند.

هم اکنون چندین تبعه آلمانی در ترکیه‌ای زندانی هستند و گابریل معتقد است که امکان آزاد شدن این افراد کم است گابریل در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که به عنوان دولت نمی‌توان برای افراد تصمیم گرفت اما به آلمانی‌ها درباره سفر و سرمایه‌گذاری در ترکیه هشدار داد.

وی درباره اتهام نژادپرستی که از جانب یکی از مقامات ترکیه‌ای به او و «سباستین کورتس» وزیر خارجه اتریش زده شده، گفت که چنین موضع‌گیری از حرف‌هایی که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره مقامات آلمانی زده بدتر است و از دید وی آنها نمی‌دانند که چه می‌گویند.

وی با متهم کردن  اردوغان به جدی نگرفتن مذاکراتِ پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا گفت تا زمانی که «اردوغان» بر ترکیه حاکم است این انضمام رخ نخواهد داد.

گابریل گفت: «واضح است که در چنین وضعیتی، ترکیه هرگز عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد. این نه به خاطر آن است که ما نمی‌خواهیم، بلکه به خاطر آن است که ترکیه و اردوغان به سرعت در حال دور شدن از هر آن چیزی هستند که اروپا از آن دفاع می‌کند.»

اردوغان، در زمانی که تنش‌هایی در روابط آلمان و ترکیه با تشبیه رفتارهای دولت آلمان به دوران نازی، خشم مقام‌های آلمانی را برانگیخت. 






منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار