تیم منتخب هفته پنجم لیگ بدون بازیکنان دو تیم پرسپولیس و گسترش فولاد انتخاب شده است، در میان بازیکنانی که به میدان رفتند هافبک های دفاعی موفق شدند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 25 August 2017
بازی های هفته پنجم لیگ برتر کم گل تر از بازی های هفته های گذشته انجام شد، پرسپولیس و گسترش فولاد تنها تیم هایی بودند که در بازی های هفته پنجم لیگ برتر به میدان نرفتند و باقی تیم ها به جدال با یکدیگر پرداختند تا بتوانند به جایگاه بهتری در لیگ برتر دست پیدا کنند.

 

با بررسی تیم منتخب هفته پنجم لیگ برتر همراه "ورزش سه" باشید:

 

دروازه بان:

 

محسن فروزان (پارس جنوبی جم)

دروازه بان اول تیم صدرنشین لیگ نمایش های خوب خود در اهواز را هم ادامه داد تا پارس جنوبی به چهارمین برد فصل در پنجمین دیدار دست پیدا کند. فروزان برابر استقلال خوزستان در دیداری که شاگردان تارتار خیلی زود گلزنی کردند، واکنش های خوبی داشت و در نهایت سیو فوق العاده او در دقیقه 88 سه امتیاز شیرین بازی خارج از خانه در اهواز را به حساب پارس جنوبی واریز کرد تا شاگردان تارتار با صدرنشینی به استقبال تعطیلات لیگ بروند. فروزان با دریافت 5 گل خورده در بازی های تیم تازه وارد بوشهری، یکی از بهترین بازیکنان تیم تارتار محسوب می شود و ادامه درخشش او می تواند تضمینی برای موفقیت پارس جنوبی باشد.
در هفته پنجم لیگ برتر البته محمد حسینی دروازه بان سپیدرود رشت نیز هفته خوبی را در نقش جهان سپری کرد و با چند واکنش به موقع یک امتیاز ارزشمند را برای سپید رود به ارمغان آورد.

 

 

مدافعان:

 

محمدحسین مرادمند (پدیده مشهد)

مدافع مستحکم تیم رضا مهاجری در کنار دیگر بازیکنان پدیده روز بسیار خوبی را برابر استقلال داشت. مرادمند روز سه شنبه بارها خط حمله گران قیمت و پرمهره استقلال را مهار کرد تا به این ترتیب پدیده با کلین شیت برابر آبی ها پایتخت، سه امتیاز شیرین و ارزشمند را کسب کند. مرادمند در جریان 90 دقیقه دیدار با استقلال در زمین و هوا موفق تر از مهاجمان و بازیکنان خط هافبک استقلال ظاهر شد تا دروازه این تیم در روزی که استقلال عطش زیادی به گلزنی داشت، به ندرت تهدید شود.

 

 

محسن بنگر (نفت تهران)

مدافع کهنه کار نفت تهران درخشش خود با پیراهن نفت را از دیدار با سیاه جامگان آغاز کرد. نفتی های تهران برابر سیاه جامگان فاصله زیادی با باخت نداشتند اما حضور به موقع بنگر در خط حمله و پاس گل او به آل کثیر باعث شد تا نفت تهران در واپسین ثانیه ها از شکست در مشهد فرار کند و سومین باخت این تیم رقم نخورد. بنگر در جریان بازی نیز برابر نفت تهران عملکرد بسیار خوبی داشت تا یکی از مدافعان تیم هفته پنجم لیگ برتر باشد.

 

 

هادی موسوی (سپیدرود رشت)

سپیدرودی ها در اصفهان برای کسب تک امتیاز بازی به میدان رفتند و موفق شدند سپاهان را در خانه متوقف کنند. در این میان هادی موسوی رهبر خط دفاعی سپید رود رشت یکی از بهترین بازیکنان هفته و البته بهترین بازیکن قرمزپوشان بود. موسوی بارها با استفاده از قدرت سر زنی خود مهاجمان حریف را متوقف کرد تا سپیدرود با ثبت دومین کلین شیت متوالی، به چهارمین امتیاز خود در لیگ برتر دست پیدا کند. موسوی که هواداران سپیدرود او را با لقب "کمپانی" صدا می کنند، تبدیل به نقطه اتکای تیم نظر محمدی شده و نمایش های مقتدرانه او فعلا امتیازات خوبی را به حساب تیم تازه وارد لیگ برتری واریز می کند.

 

 

هافبک ها:

 

آگوستو سزار(صنعت نفت آبادان)

هافبک برزیلی صنعت نفتی ها که پیش از این برای تراکتورسازان به میدان رفته بود از ابتدای بازی های لیگ هفدهم توانست کیفیت متفاوتی از بازی خود را به نمایش بگذارد، سزار که در دیدار اخیر آبادانی ها توانست دو گل دیدنی به ثمر برساند به مانند دیدارهای گذشته توانست از عهده وظایف خود بربیاید و موثرترین بازیکنان حاضر در میدان لقب بگیرد. سزار به همراه دیگر برزیلی نفتی ها یعنی مگنو باتیستا موفق شده زوج قدرتمندی را در میانه میدان تشکیل دهند و تبدیل به برگ برنده یاران کمالوند شوند. 

 

 

مهدی کیانی(تراکتورسازی)

کاپیتان تراکتوری ها بازهم برای این تیم درخشید و یکی از دلایل برتری تبریزی ها در دیدار برابر سایپا لقب بگیرد، کیانی  با سبک بازی منحصر به فرد خود علاوه بر قبضه کردن میانه میدان و از کار انداختن هافبک های نارنجی پوش، توانست یک گل به موقع نیز وارد دروازه سایپایی ها کند تا به نوعی تیر خلاص را به این تیم زده باشد. کیانی هم در سه بازی ابتدایی که با شکست تراکتوری ها به پایان رسید و هم در دو پیروزی اخیر این تیم یکی از بهترین بازیکنان سرخ پوش بود که در ترکیب اصلی حاضر می شد. 

 

 

اکبر ایمانی(پدیده)

هافبک دفاعی مشهدی ها یکی از مهمترین و موثرترین بازیکنان این تیم در دیدار برابر استقلال محسوب می شد، در حالی که پدیده برای پنجمین دیدار خود را  در تهران و در برابر استقلال پرمهره (علی الخصوص در خط هافبک) برگزار می کردند و نیاز به کمربندی سفت و محکم داشتند تا قافیه را در میانه میدان به این تیم نبازند و اکبر ایمانی همان بازیکنی بود که خیال مهاجری از این مهم را  راحت کند، ایمانی با دوندگی بسیار و بازی فیزیکی خود موفق شد به خوبی از پس وظایف محوله بربیاید. 

 

 

بختیار رحمانی (پیکان)

 بختیار درست در زمانی که انتقادها از او اوج می گرفت،دوباره با یک گل حساس  باعث برد مهم پیکان مقابل تیم سابق اش فولاد شد والبته باعث شد تا پیکانی ها و کادر فنی این تیم با خیال آسوده به تعطیلات بروند . این گل برای بختیار از آنجا اهمیت ویژه ای داشت که فولاد بعد از جدایی او اقدام به کاهش قراردادش کرده واو را رنجانده بود . رحمانی البته بعد از گل شادی نکرد اما همین گل حرف های مهمی برای گفتن داشت  !

 

 

مهاجمان:

 

امید سینگ (پارس جنوبی جم)

وینگر چپ پارسی ها با یک شوت پیچ دار در نیمه اول صدرنشینی تیمش در لیگ برتر را باعث شد ، گلی که می توانست یک بار دیگر هم با پای او رقم بخورد اما شوت سینگ از کنار دروازه شیخ ویسی  به اوت رفت . سینگ که امسال در بهترین سال فوتبالی خود قرار دارد از باقی ماندگان تیم قهرمان ویسی در فصل شگفتی آفرین استقلال خوزستان است ، بازیکنی که دوست دارد بقیه تیم ها روی  پارس جنوبی به اندازه کافی حساب نکنند!

 

 

محمدرضا خلعتبری (پدیده)

محمدرضا خلعتبری مارکوپولوی فوتبال ایران امسال با پدیده در لیگ برتر نشان داد که هنوز تمام نشده و می تواند همان خلعبتری تکنیکی و سرعتی باشد.
محمدرضا خلعتبری شاید دیگر آن بازیکن جوان و خطرناک خط حمله نباشد اما این بازیکن 34 ساله در این فصل بازیکنی پخته و با تجربه است که نقش مهمتری در روند بازی تیمی و اجرای فرامین تاکتیکی دارد. خلعتبری با دوندگی و فضا سازی برای دیگر بازیکنانش امروز یک هافبک موثر برای پدیده است. محمدرضا خلعتبری در بازی پدیده در هفته پنجم مقابل استقلال و در ورزشگاه بازیکنی دونده بود که با حرکات پا به توپ و بدون توپش نقش مهمی در باز شدن ساختار دفاعی حریف مقابل مهاجمان تیمش داشت. او در بازی با استقلال در پست وینگر راست بازی کرد و  به نظر مهاجری مربی این تیم یکی از بهترین بازیکنان تیمش در موفقیت دو بر صفر برابر استقلال بود هرچند دوندگی بالای او باعث شد تا در بیست دقیقه پایانی بازی جای خودش را به بازیکن دیگری بدهد.

 

 

محمدرضا آزادی (تراکتور سازی)

جوانترین گل زن تاریخ تراکتورسازی در لیگ برتر جوانی هفده ساله به نام محمدرضا آزادی است که توانسته خودش را به عنوان یک پدیده جدید در فوتبال ایران مطرح کند.محرومیت تراکتورسازی باعث شد تا یحیی گل محمدی برای تکمیل تیمش در فصل جدید دست به جوانگرایی بزند.محمدرضا آزادی یکی از همین جوان ها است. مهاجم قد بلندی که هنوز پا به هجده سالگی نگذاشته است. او اولین گل فصلش را در یکی از سخت ترین مسابقات و برابر تیم سایپا به ثمر رساند. بعد از یک  نمایش خوب مقابل نفت ،  آزادی در بازی برابر سایپا گل اول تیمش را به ثمر رساند تا نامش را به عنوان جوان ترین گلزن تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر ثبت کند.گلی که آزادی به ثمر رساند نشان داد که محرومیت تراکتور از پنجره نقل و انتقالاتی می تواند نکات مثبتی هم برای این تیم داشته باشد.

 

 

نکته:


در تیم هفته پنجم که در غیاب بازیکنان پرسپولیس و گسترش  بسته شد، بازیکنان شایسته دیگری هم می توانستند حضور داشته باشند ؛ از محمد قاضی و محمدرضا خانزاده پدیده تا ابوالفضل رزاق پور و مرتضی آقاخان پیکان . میلاد درخشان مهر از ذوب و آلویس نانگ از پارس جنوبی جم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :