کد خبر: ۴۸۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷ 25 August 2017

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت:با توجه به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) ایام دهه نخست ذی‌الحجه دارای شرافت ذاتی و قابلیت ویژه برای عبادت و دعا و استجابت دعا است که از اهالی مکرم استان درخواست داریم از روزه روز هشتم و نهم و از دعای روز عرفه و از احیا شب عرفه و عید غفلت نکنند.

 وی افزود: طبق روایات، فلسفه قربانی اطعام مساکین و برخورداری آن‌ها از گوشت قربانی و لحاظ حال فقرا و مستمندان است و نیز قربانی بدل از عزیزترین دارایی انسان یعنی فرزند دلبند است و در ذبح شایسته است این بدلیّت لحاظ شود تا انسان به مقام قطع تمام علایق برسد و لذا خداوند فرموده گوشت قربانی به خداوند نمی‌رسد بلکه تقوای حاصل از این عمل مد نظر خداوند است؛ تقوا مجوز عبور از آتش جهنم است به همین جهت آمده است که قربانی، چاق و با نشاط باشد.

امام جمعه اردبیل گفت: هفته آینده به خاطر تقارن عید جمعه با عید قربان نماز جمعه برگزار نمی‌شود و به نماز عید قربان اکتفاء می‌شود.

عاملی بیان کرد: عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاءالله است و لذا اهتمام ویژه برای نماز عید اضحی بسیار شایسته است.

وی تصریح کرد: روز شهادت شهید باهنر و رجایی روز مبارزه با تروریسم نامیده شده است و در این مورد باید توجه شود که مشکل اصلی منطقه در وهله نخست تروریسم دولتی است که در راس آن آمریکا، اسرائیل و عربستان قرار گرفته‌اند و پای‌بند به هیچ قانون و میثاق بین‌المللی و انسانی نیستند و به راحتی نهادهای بین‌المللی را دور می‌زنند و فاجعه یمن و غزه دو نمونه از محصول و جنایات تروریسم دولتی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل اظهار کرد: طبق گزارش سازمان ملل در طول 10 سال محاصره غزه تا حال دو هزار و 600 طفل معصوم شهید شده و در سوریه تا به حال بیش از 400 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و در عراق حساب از دست رفته و یمن به بزرگ‌ترین فاجعه قرن تبدیل شده و تا به حال 10 هزار نفر شهید شده‌اند.

 وی افزود: آمریکا می‌خواهد با جنگ و سرنیزه و دلار و غیره خاورمیانه جدید را بسازد و می‌خواهد با لوله توپ و هواپیماهای جنگی دموکراسی را صادر کند اما غافل است که سرنوشت میدان جنگ را دلار و اسلحه تعیین نمی‌کند و اگر نه در عراق افغانستان سوریه، یمن و لبنان شکست نمی‌خوردند.

عاملی بیان کرد: جای تاسف است که ایران با این که بزرگ‌ترین مبارزه را با داعش و با تروریسم دارد از طرف سازمان ملل محکوم می‌شود این سازمان به جای محکوم کردن عربستان انصارالله را محکوم می‌کند از یک طرف می‌گوید بشار باید برود و از طرف دیگر می‌گوید منصور هادی باید برگردد و این تناقض جز با خرید این سازمان توسط قدرت‌های شیطانی درست نمی‌شود.

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا بدون اجازه شورای امنیت به سوریه وارد شده چون می‌داند روسیه و چین در شورای امنیت اجازه ورود به آمریکا را نمی‌دهند، در نتیجه آمریکا، سازمان ملل، شورای امنیت و تمام کشورهای عضو را دور زده و با این تک روی و استبداد به آنها اهانت کرده اما از طرف سازمان ملل محکوم نمی‌شود انگار سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن و ایجاد فشار برای جبهه مقاومت تشکیل شده است.    

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار