در سال 86 جمع‌آوری زباله و دفن آن به شیوه‌ کاملاً ابتدائی و با استفاده از ماشین‌آلات روباز انجام می‌شد اما در حال حاضر دفن مهندسی و بهداشتی، ایجاد دستگاه‌های تفکیک در مقصد، نیروگاه بیوگاز و تولید کود کمپوست ازجمله اقدامات انجام‌شده است.
کد خبر: ۴۸۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 25 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:رمضان امینی در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات شهرداری شیراز در حوزه پسماند و آتش‌نشانی پرداخت و اظهار داشت: در سال 86 جمع‌آوری زباله و دفن آن به شیوه‌ کاملاً ابتدائی و با استفاده از ماشین‌آلات روباز انجام می‌شد اما در حال حاضر دفن مهندسی و بهداشتی، ایجاد دستگاه‌های تفکیک در مقصد، نیروگاه بیوگاز و تولید کود کمپوست ازجمله اقدامات انجام‌شده است.
وی بابیان اینکه به‌صورت لحظه‌ای در مناطق 11 گانه شهرداری شیراز در حال خدمات‌رسانی هستیم، ادامه داد: 3 هزار و 180 نفر در سازمان پسماند مشغول به فعالیت هستند، در سال گذشته 153 میلیارد تومان در حوزه پسماند هزینه شد که 36 میلیارد تومان آن از طریق بهای خدمات شهری برگشت پیدا کرد.
معاون خدمات شهری شهردار شیراز افزود: در سال‌های اخیر 30 درصد از حجم زباله‌های بیمارستانی کاهش پیداکرده است که نتیجه افزایش مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش جمع‌آوری و دفن زباله شهرداری شیراز است.
امینی از بهره‌برداری نخستین کارخانه تفکیک پسماند ساختمانی تا پایان امسال نیز خبر داد و گفت: روزانه 5 هزار تن پسماند ساختمانی به این کارخانه منتقل خواهد شد که با جداسازی موجب برگشت مصالح، جلوگیری از هدر رفت سرمایه و حفظ محیط‌زیست می‌شود.
معاون خدمات شهری شهردار شیراز یادآور شد: از 2 سایت دفن پسماندهای شیراز ماهانه مبلغ 38 میلیون تومان درآمد به‌حساب شهر واریز می‌شود که علاوه بر درآمدزایی، خطرات زیست‌محیطی و تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود.
به گفته امینی حجم تفکیک زباله در مقصد 700 تن است که تا پایان امسال و با راه‌اندازی خط سوم کارخانه بازیافت به هزار تن در روز خواهد رسید.
وی بابیان اینکه اگر شیراز به‌عنوان شهر سلامت شناخته‌شده به خاطر مدیریت پسماند و گسترش فضای سبز است از عملکرد شهروندان شیرازی در حفظ نظافت شهر و تفکیک زباله‌ها نیز قدردانی کرد و گفت که به مردم نمره 20 می‌دهم.
امینی یادآور شد: در ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز که بیش از 11 هزار هکتار است، فضای سبز ایجادشده که علاوه بر جلوگیری از آلودگی‌های محیطی مانع دست‌درازی سودجویان شده است.
معاون خدمات شهری شهردار شیراز در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال 89 شهر شیراز دارای 11 ایستگاه آتش‌نشانی بود که به‌مرورزمان به 24 ایستگاه افزایش پیدا کرد اما به 8 ایستگاه دیگر نیاز داریم.
امینی با اشاره به وجود یک هزار و 144 شیر آتش‌نشانی در شیراز گفت: با آموزش آتش‌نشان‌های داوطلب از بین مردم به دنبال این هستیم که هر شهروند در محدوده زندگی یا کسب‌وکار خود بتواند حریق را خاموش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار